22 czerwca 2015

"Mały Lord" Frances Hodgson Burnett




Tytuł: "Mały Lord"
Autor: Frances Hodgson Burnett
Wydawnictwo: Oficyna Imbir
Data wydania: 2006 rok
Liczba stron:  155

Moja ocena: 8/10



 
 
 
 
 
       Kupiłam tę książkę dla mojej 10-letniej siostrzenicy ale w pierwszej kolejności sama musiałam przeczytać, ponieważ nie znałam ani autora ani książek tego typu. Muszę przyznać że nie zawiodłam się a nawet więcej uznaję ten prezent za strzał w dziesiątkę.

       Książka przedstawia losy małego chłopca o bardzo przyjaznym usposobieniu, którego wychowuje owdowiała mama. Pewnego dnia na drodze szczęśliwego do tej pory życia Cedryka staje jego dziadek, hrabia o lodowatym sercu, który bardzo nie lubi dzieci. W tym momencie losy małego chłopca zmieniają się całkowicie ale i nie tylko jego, ponieważ dziadek też zanotuje wielkie zmiany w swoim dotychczasowym raczej smutnym jestestwie. 

       Książkę czyta się bardzo przyjemnie a momentami nawet z ogromnym wzruszeniem. Jest ona oczywiście wyidealizowana i miejscami przesłodzona ale przecież właśnie o to chodzi w tego typu literaturze i dla tego rodzaju czytelnika. Polecam te lekturę zarówno dla dzieci i młodszej młodzieży jak i dla ich rodziców którzy mogą znowu poczuć smak
dzieciństwa.
 
 
Książka bierze udział w wyzwaniach:
 
 
Zaczytana Joana
 
 
 
 
 
 
 
 

12 komentarzy:

  1. Ostatnio, gdy przekładałam książki, znalazłam stare wydanie "Małego Lorda". Łezka w oku mi się zakręciła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urocza książeczka, mnie też za gardło ścisnęło jak ją czytałam. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Czytałam, jedna z piękniejszych książek mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie ją przeoczyłam w dzieciństwie albo po prostu zapomniałam o niej. Tym bardziej teraz z wielką przyjemnością i wzruszenie przeczytałam :-)

      Usuń
  3. Niestety, nie czytałam i muszę jak najszybciej to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam wcześniej, ale skoro polecasz, warto się zastanowić. Lubię takie literackie powroty do dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj koniecznie, naprawdę warto. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Tę książkę czytałam gdy byłam dzieckiem, ale już nie pamiętam treści...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie do niej wróć. Jest przeurocza no i szybko się ją czyta :-)

      Usuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...