wtorek, czerwca 16, 2015

"Krawcowa z Madrytu" Maria Duenas



Tytuł: "KRAWCOWA Z MADRYTU"
Autor: Maria Duenas
Wydawnictwo: Świat Książki
Data wydania: 2011 rok
Liczba stron: 600


Moja ocena: 10/10






Usiadłam pewnego wieczora bardzo już zmęczona całym dniem i mój wzrok padł na półkę na której leżała książka. Pomyślałam wówczas, muszę się za nią zabrać bo jak długo można trzymać pożyczoną książkę. Koleżanka co prawda nie upominałam się o nią ale odezwało się moje książkowe sumienie. Z ociąganiem podniosłam się z kanapy, wzięłam ją do ręki i...... tego wieczora "krawcowa z Madrytu" zawładnęła wszystkimi moimi wieczorami i porankami.

Pierwsze strony przyjęłam z mieszanymi uczuciami. Pewnie dlatego że kołatało mi się po głowie moje zmęczenie oraz obowiązek przeczytania i oddania pożyczonej książki. Mimo to z każdą następną kartką umysł mi się rozjaśniał a ja zagłębiałam się w tej powieści bez pamięci. 
Wstawałam wcześnie rano, żeby czytać i biegiem wracałam z pracy żeby znowu czytać. Za każdym razem gdy brałam tę książkę ponownie do rąk spotykałam się z cudownie przeszywającym uczuciem, że czeka mnie coś wspaniałego i do ostatniej strony się nie zawiodłam.

Przygody młodej krawcowej o imieniu Sira przeżywałam jak przygody najlepszej przyjaciółki. Ból po zdradzie i kłamstwach ukochanego również odczułam jak cierpienie bliskiej mi osoby. Natomiast gdy Sira w wyniku doświadczeń życiowych przeradzała się w silną i pewną siebie oraz niezależną kobietę odczuwałam z pełną dumą. Przez te kilka wieczorów które spędziłam z Sirą w jej świecie, przeżywałam, kochałam, cierpiałam i walczyłam razem z nią. 

            Polecam wszystkim i gwarantuję wieczory pełne emocji z zapartym tchem. Natomiast jeśli nie macie ochoty tęsknić i wyrywać chwil z zapracowanego dnia na spotkanie z Sirą to lepiej nie podchodź do półki, gdzie można natknąć się na "Krawcową z Madrytu".


Zaczytana Joana


10 komentarzy:

  1. Lubię jak bohaterki przechodzą zmiany i stają się silniejsze. Pomyśle nad książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo tę książkę bo zmiany są pouczające. Sira z pięknej trzpiotki przeistacza się w cudownie dojrzałą kobietę. Ponad to autorka funduje nam przygodę, szpiegostwo polityczne, II wojnę światową, modę i Madryt oraz miłość i namiętność. Polecam gorąco!

      Usuń
  2. Czytałam już o tej książce i mam na nią wielką ochotę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Awiolu musisz koniecznie przeczytać - jestem bardzo ciekawa Twoich wrażeń. Mnie ta książka pochłonęła i tak bardzo chciałam ją polecić że połowy swoich odczuć nie opisałam :-).
      Polecam szczerze - warto!
      Ja mam jeszcze ochotę na "Olvido" tej autorki

      Usuń
  3. Nigdy nawet nie słyszałam o tej książce, ale Twoja recenzja zachęca do jej przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogromnie mi się podobała inna książka autorki "Olvido znaczy zapomnienie" dlatego "Krawcową..." muszę koniecznie poznać :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie nie czytałam jeszcze "Olvido..." ale strasznie jestem jej ciekawa :-). Zatem może pożyczymy je sobie na wzajem :-) ???

      Usuń
  5. To na pewno wartościowa pozycja.
    Pewnie nie raz w trakcie czytania zastanawiałaś się jak Ty byś zareagowała na sytuacje, które spotykały bohaterkę. Takie książki pozwalają nam spojrzeć wgłąb własnej duszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się z Tobą zgadza. Uwielbiam te książkę i polecam ją wszystkim i zajmuje u mnie zaszczytne miejsce. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger