piątek, grudnia 03, 2021

Bookieciarniowy kalendarz czytelniczy i adwentowy

 

BOOKIECIARNIA "Czytelnicze imieniny"

KA_2021_03 - "Czytelnicze imieniny"

Bookieciarniowy Kalendarz Adwentowy - dzień nr 3

Dzisiaj zapraszam Was do relacji z mojego autorskiego wyzwania czytelniczego, które trwało od stycznia do listopada tego roku. Grudzień zostawiłam sobie na podsumowania i planowanie nowego roku.

Wyzwanie "Czytelnicze imieniny"Wyzwanie to nazwałam "Czytelnicze Imieniny" i przyznaję, że jego efekty zaskoczyły mnie BARDZO pozytywnie.

ZASADY

Zasada była bardzo prosta, czytałyśmy książki napisane przez nasze imienniczki w polskiej lub zagranicznej wersji.
W Bookieciarni było nas wówczas 10 dziewczyn i każda z nas wylosowała jeden miesiąc i w ten sposób powstał nasz kalendarz czytelniczy na rok 2021. 

1 IMIĘ = 1 MIESIĄC

Ponieważ wówczas było nas 10, zatem zostały nam 2 miesiące wolne, ale zagospodarowałyśmy je w mgnieniu oka. O czym napiszę w najbliższym czasie.


KOŁO RATUNKOWE

Zabezpieczyłam nas również w koło ratunkowe, ponieważ czasami jest tak, że autorka o danym imieniu nie pisze w gatunku literacki, który uwielbiamy czytać.

Każda z dziewczyn zatem podała swój ulubiony kolor, który właśnie stał się kołem ratunkowym. Oznaczało to ni mniej nie więcej, że czytamy książki, których kolor okładek jest w przeważającej części w ulubionym kolorze imienniczki.

Zaczynając od początku roku, styczeń wylosowała Danka, zatem przez cały ten miesiąc czytałyśmy książki napisane przez autorki o imieniu DANUTA.

Ulubiony kolor Danki to zielony, zatem jeśli któraś z nas nie znalazła interesującej ją książki napisanej przez Danutę, wówczas mogła przeczytać cokolwiek, ale okładka musiała być ZIELONA.

Dodam tylko jeszcze, że październik wylosowała Beata, zatem czytałyśmy książki napisane przez autorki o imieniu Beata, ale ulubiony kolor naszej Beatki to ZŁOTY. Na grafice wyszedł mi żółty, dlatego wspominam o tym, no i w październiku czytałyśmy książki w ZŁOTYCH okładkach.

Kiedy wymyślałam to wyzwanie, trochę się obawiałam, jak zostanie ono przyjęte, no i czy znajdziemy autorki książkę, które noszą nasze imiona.

Wyzwanie "Czytelnicze imieniny" okazało się niesamowitym sukcesem i każda z nas z utęsknieniem czekała na swój miesiąc. Zapraszam Was zatem tutaj do mnie, bo w najbliższych dniach opowiem o Czytelniczych Imieninach każdej z nas.

Z tej okazji przygotowała również grafiki z naszymi imionami, by szczególnie uhonorować solenizantkę miesiąca. 

Zostały jeszcze nam dwa wolne miesiące, o których wspominałam powyżej i dodam tylko, że LIPIEC został uhonorowany kolorem żółtym, a GRUDZIEŃ mieni się barwami świątecznymi. Bardziej szczegółowo opisze, kiedy nadejdzie ten dzień, zatem zaczynając od jutra opowiem Wam jak wyglądał nasz Czytelniczy Kalendarz w 2021 roku.

Zapraszam zatem jutro, no i zaczynamy od Stycznia 2021 oraz imieniny naszej koleżanki Danuty.


Do zobaczenia

Zaczytana Joana

BOOKEICAIRNIA

https://www.facebook.com/Bookieciarnia




3 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł :) Jestem ciekawa jakie imiona będą w 2022 roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Czytelnicze imieniny" to było wyzwanie na 2021 rok i właśnie je zakończyłyśmy. Twoje pytanie jednak obudziło we mnie NOWY pomysł - Bardzo Ci dziękuję :-)
      Zapraszam jutro - na relację o pierwszej imienniczce.

      Usuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger