środa, października 19, 2016

Saga Nowozelandzka Tom 8 - "Wojna o Kiward Station" Sarah Lark

Saga Nowozelandzka Tom nr 8 "Wojna o Kiward Station"


Tytuł: "Wojna o Kiward Station"
Autor: Sarah Lark

Seria: Saga Nowozelandzka
Tom nr 8

Wydawnictwo: Sonia Draga
Data wydania: 2015-10-20
Liczba stron: 154



Moja ocena 8/10




Do kolejnego tomu Sagi Nowozelandzkiej podeszłam z rezerwą, ponieważ nie spodziewałam się po niej, a właściwie po zbliżających się nieubłaganie kolejach losu bohaterów, niczego pozytywnego. Na szczęście dla mnie, no i po raz kolejny już otrzymałam miłą niespodziankę, a tom numer osiem pt.: „Walka o Kwart Station” nie raz mnie zaskoczył
 
W posiadłości Wardenów niestety nadal atmosfera nie jest zbyt wesoła. Gerald jest już stary i za często zagląda do kieliszka, a Paul zbyt młody, zatem brzemię zarządzania farmą spoczywa całkowicie na Gwineirze. Na domiar złego, Tonga śmiertelny wróg Paula zostaje wodzem plemienia Maorysów i współpraca z Wardenami ulega znacznemu pogorszeniu, a konflikty zaczynają się dosłownie mnożyć.
 
Wydawało by się że nic nowego a zwłaszcza pozytywnego nie nadejdzie. Punktem zwrotnym okazuje się narastająca nienawiść pomiędzy Geraldem i Hawardem, która dosłownie osiąga punkt kulminacyjny, a śmierć zaczyna zbierać sowite żniwa. Gwyneira i Helen po latach upokorzeń wreszcie są wolne, mogą się cieszyć życiem i swoją przyjaźnią. Nawet Paul w niespodziewany sposób pokazuje ludzką twarz i co zaskakujące w końcu wyjawia swoje uczucia i to nie tylko te negatywne.
 
Niestety jak to w powieściach i życiu bywa, szczęście nie zawsze trwa długa i los przynosi kolejne niespodzianki. Tak i było w tym przypadku, zakończenie tomu jest bardzo burzliwe  ale i wciągające oraz popychające do kolejnego tomu.
Czytelnik ma wrażenie że akcja nabiera niespodziewanie tempa. Ja uległam temu wszystkiemu i nadal jestem fanką Sagi Nowozelandzkiej i oczywiście już sięgnęłam po jej kolejne tomy.


Pozdrawiam serdecznie
Zaczytana Joanna


Książka bierze udział w wyzwaniach czytelniczych:
- "Pod hasłem" - hasło: GLOBTROTER - Niemcy

- "Gra w kolory II" - Brązowy





Teraz czekam na spotkanie z:
Tom 9 - "Egzotyczna księżniczka"

Saga Nowozelandzka - Sarah Lark
Tom 1 - "Na koniec świata"
Tom 2 - "Ziemia obiecana"
Tom 3 - "Nowożeńcy"
Tom 4 - "Pierworodni"
Tom 5 - "Wyrodna matka"
Tom 6 - "Prawdziwy mężczyzna"
Tom 7 - "Uciekając sprzed ołtarza"
Tom 8 - "Wojna o Kiward Station"
 
 
 

4 komentarze:

  1. Nie znam w ogóle tej sagi. Nie mam jej na razie w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyżby zaginiona Asia wracała? :)
    Saga nijak nie mieści się w moim planie czytelniczym... ani ta ani inna... no nie da rady :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewelinko, tak miałam urwanie głowy i w domu i w pracy. Zamierzam wrócić w końcu do mojej ogromnej pasji :-)
      Jak widzisz u mnie też było ciężko - musiałam ostatni tom przeczytać jeszcze raz żeby sobie przypomnieć na czym skończyłam :-)

      Usuń
  3. Hmmm to chyba nie do końca brąz, może raczej beż?!
    No i do jesieni to niestety nijak nie pasuje.
    No bo jak twarze mogą kojarzyć się z jesienią?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger