piątek, lutego 12, 2016

"Na ratunek Polsce" Richard Herman Jr

"Na ratunek Polsce" Richard Herman Jr


Tytuł: "NA RATUNEK POLSCE"
Autor: Richard Herman Jr

Wydawnictwo: Amber
Data wydania: rok 1999

Liczba stron: 368





Moja ocena 8/10



W powieści Richarda Hermana początkowo podobał mi się tylko tytuł "Na ratunek Polsce", potem zaintrygował mnie jej podtytuł:
"Rok 2004, Rosja i Niemcy szykują się do czwartego rozbioru Polski",
a w końcu treść, która okazała się najlepsza i niesamowicie wciągająca.
 
"Na ratunek Polsce" Richard Herman JrSamego autora też nie znałam wcześniej i tylko z opisu na okładce dowiedziałam się, że Pan Richard Herman Jr jest autorem bestsellerowych military thrillers. Jeśli jego pozostałe książki są tak wciągające jak ta, to mnie wcale nie dziwi ta opinia.
 
"Na ratunek Polsce" to oczywiście fikcja literacka opowiadająca o szykującym się ataku na nasz kraj. Rosja i Niemcy planują czwarty rozbiór Polski, co jednocześnie bardzo nie podoba się pni Prezydent Stanów Zjednoczonych. W Rosji rząd jest kontrolowany przez mafię, która w porozumieniu z niemieckimi rewizjonistami ma zamiar zaatakować i przejąć kontrolę nad Polską. Głównym powodem tego ataku, są szlaki narkotykowe, które przebiegają przez nasz kraj na zachód.  Madeleine Turner aktualnie urzędująca Pani Prezydent w Białym Domu, postanawia pomóc Polsce i w ten sposób jednocześnie przywrócić równowagę w Europie. Niestety konsekwencje tej decyzji mogą być tragiczne w skutkach.
 
"Na ratunek Polsce" Richard Herman JrMnie osobiście uwiodła powieść Pana Hermana i wyczułam w niej ogromną sympatie do Polski i Polaków. Jedyny minus jaki dostrzegam to niestety i dosłownie miniaturowe literki, które wprowadzały niepotrzebny dyskomfort podczas czytanie. Po raz kolejny wydawnictwo się nie popisało.
Po lekturze przeczytałam kilka komentarzy tej książki i byłam pewna, że będą równie optymistyczne jak mój, dlatego też szczerze zdziwiły mnie te dwa negatywne i zupełnie oderwane od rzeczywistości. No ale przecież to rzecz gustu na temat którego podobno się nie dyskutuje. Dlatego też tym dwóm autorom negatywnych komentarzy pragnę tylko delikatnie zwrócić uwagę - to nie jest literatura faktu, ale wspaniała fikcja literacka z sympatią do Polski w tle.
 
"Na ratunek Polsce" Richarda Hermana Jr tak mnie zauroczyła, że zaraz po przeczytaniu i oddaniu (była pożyczona) postanowiłam zakupić ją do swojej biblioteczki.
Oczywiście tak też uczyniłam i teraz już mogę polecać i pożyczać tę książkę wszystkim dookoła.
Wam też serdecznie ją polecam, bo bardzo przyjemnie czyta się powieść z taką sympatią do Polski i Polaków, mimo że to tylko fikcja literacka.
 
Myślę że kiedyś jeszcze sięgnę po inną powieść tego autora. Przyznaję, ze raczej nie jestem zapalonym czytelnikiem tego rodzaju literatury ale Pan Richard Herman tą konkretną powieścią bardzo mnie do siebie przekonał.


Pozdrawiam serdecznie
Zaczytana Joana



Książka bierze udział w wyzwaniach czytelniczych:
- "Pod hasłem" - hasło na Luty to "Medium Rare"

- "Gra w kolory II" - CZARNY kolor okładki
- "Klucznik" - nr 3. Czasoumilacz - bardzo umiliła mi czas ta książka o ratowaniu Polski.
- "Grunt to okładka" - Do trzech razy sztuka - motyw z Październik 2015 - BEZ TWARZY



6 komentarzy:

  1. Cóż, zobaczymy. Jak narazie nie dla mnie, poza tym mam pewien postój i nie mam czasu na takie czytanie jak w styczniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sam gatunek to raczej nie moje klimaty, ale kto wie - może przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie nie przekonuje ani tytuł, ani okładka, ani treść, ale to chyba po prostu nie mój gatunek.
    Zdecydowanie wolę obyczajówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem nie namawiam ale treść jest bardzo fajna bo wyczuwa się sympatię do polski :-)

      Usuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger