niedziela, kwietnia 30, 2023

"Literary detectives. Kulisy" Paulina Matyńka



Wczoraj polecałam Wam moje komiksowe odkrycie, czyli powieść graficzną "Literary detectives. Odsłona" autorstwa Pauliny Matyńki.
Dzisiaj natomiast zapraszam Was za KULISY, jak przy dobrej sztuce.

"Literary detectives. KULISY" to artbook dla miłośników Literackiej Agencji Detektywistycznej (LAD), czyli kulisy powstawania komiksu, o którym pisałam Wam TUTAJ.

Książka przedstawia świat, który wykreowała autorka oraz jej wszystkich obecnych, jak i przyszłych bohaterów. Paulina przejrzyście podzieliła tę ściągę dla nas czytelników na następujące rozdziały:
1. Wstęp,
2. Ludzie,
3. Miejsca,
4. Ilustracje,
5. Szkice, koncepty,
6. Ciąg dalszy.
Jest to wyśmienity wstęp do tego co czeka nas w Odsłonie, czyli pierwszym tomie LAD, ale to również ciekawa zapowiedź tego, co jeszcze autorka nam szykuje.

Dzieli się również z czytelnikiem informacjami, jak doszło do powstania opowieści o LAD. Wspaniale opisała miejsca, które wykreowała dla wygody bohaterów. Ten rozdział jakoś tak szczególnie przypadł mi do gustu - sama nie wiem dlaczego. Możliwe jest, że dlatego iż znalazłam w tym rozdziale swoje dwa moje ulubione miejsca, czyli bibliotekę i kawiarnie.

Rozdział ten zaczyna się słowami, cyt,:
"O ile na pierwszy plan w LAD wysuwają się postaci, o tyle cichym bohaterem w tle jest architektura."
Zgadzam się z tym stwierdzeniem całkowicie. Rozdział zaczyna się oczywiście od od geografii ANZY, czyli świata w którym Paulina Matyńka umieściła swoich bohaterów. Natomiast, piękny budynek Literackiej Agencji Detektywistycznej jest z pewnością uosobieniem słabości autorki do kamieniczek. Załączam zdjęcie tego uroczego rysunku, ale po więcej musicie sięgnąć do książki.


W rozdziale tym znajdziecie:
=> Geografia Anzy,
=> Literacka Agencja Detektywistyczna,
=> Biura Avy i Raxa,
=> Biblioteka Agencji,
=> Domek Avy,
=> Mieszkanie Raxa,
=> CAFE Felix.

Pięknie i bardzo dokładnie zaprojektowany świat.
Każdy z tych rozdziałów bym mogła tak szczegółowo opisać, bo każdy jest perfekcyjnie dopracowany. Kulisy LAD stanowią niesamowite źródło wiedzy dla czytelnika.
Zapraszam Was zatem do lektury, bo nie mogę tutaj wszystkiego zdradzić. Na zachętę natomiast dodam, że autorka przedstawiła nam czytelnikom propozycję LAD w kolorze. Te ilustrację są naprawdę piękne, zerknijcie na jedną, no morze dwie z nich, bo nie umiałam wybrać tylko jednej - poniżej.

Kończąc, polecam Wam nie tylko sam komiks czyli  "Literacką Agencję Detektywistyczną. ODSŁONA", ale również jej KULISY, które moim zdaniem są lekturą obowiązkową i równie przyjemną.

Zaczytana Joana






Metryczka:


Tytuł: "Literary detectives. Kulisy"
Autor: Paulina Matyńka

Gatunek: Komiks
Wydawnictwo: Niezależne
Str. 150

Data wydania: 15 kwietnia 2022r.
Moja ocena 10/10





Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.



2 komentarze:

  1. Komiksów nie czytam, ale na pewno jest to atrakcyjna forma dla zainteresowanych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dla zainteresowanych komiksami to będzie z pewnością perełka :-)

      Usuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger