poniedziałek, kwietnia 10, 2023

"Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte

 


Jane Eyre z Kalendarza "Kobiety w literaturze"
Kalendarz "Kobiety w literaturze" od Wydawnictwo Słowne sprawił mi ogromną niespodziankę, jak już pisałam wcześniej
Otóż każdy miesiąc ma swoją patronkę prosto z literatury.
Szerzej opisywałam to w styczniu - TUTAJ
Tak mnie to zainspirowało, że postanowiłam zrobić samej sobie wyzwanie czytelnicze #słowneczytanie #kartazkalendarza

Poszczególne Patronki przypominam Wam poniżej, a dzisiaj bohaterka z którą "widziałam się" na łamach jej powieści w Lutym 2023r.

"Dziwne losy Jane Eyre" autorstwa Pani Charlotte Bronte racze nie trzeba nikomu przedstawiać, ale dla formalności przypomnę.
Powieść ta ukazała się w październiku 1847 roku i okazała się wielkim sukcesem wydawniczym.
Opowiada o osieroconej dziewczynie, która podejmuje się pracy nauczycielki w posiadłości Edwarda Fairfaxa Rochestera. Zostaje jego narzeczoną i powieść bym mogła wydawać się kopciuszkiem, gdyby nie fakt, że Rochester ukrywa przed światem ów sekret.

Pani Charlotte Bronte opowiada o wielkim uczuciu dwojga ludzi z dwóch różnych sfer społecznych, gdzie konwenanse stanowiły główny wymiar oceny.

Dziwne losy Jane Eyre to nie tylko moje pierwsze spotkanie z literaturą Pani Charlotte Bronte, ale i przede wszystkim największe zaskoczenie tego roku. Początkowo podchodziłam do tej powieści bardzo sceptycznie i byłam niemal pewna, że to nie jest literatura dla mnie.
Na szczęście szybko okazało się, jak bardzo się myliłam. Książka oczarowała mnie już na pierwszych swoich strona, a powieść wciągnęła tak bardzo że nie mogłam się od niej oderwać.

Dodatkowym atutem był fakt, iż czytałam losy Jane Eyre w najnowszej Ekskluzywnej edycji klasyki od Świata Książki. Powieść została wydana naprawdę ekskluzywnie i przyjemnie dla czytelniczego oka.
Książka oprawiona jest w tkaninę o właściwościach jedwabiu, co było cudowanie wyczuwalne pod palcami. Przyjemna czcionka i odpowiednie marginesy sprawiły, że komfort czytania był wspaniały, a swoistą wisienkę na torcie stanowiła urocza, czerwona tasiemka, jako zakładka.

Zaglądajcie do mnie, bo niebawem recenzja książki z patronką marca i kwietnia 2023 r.

Pozdrawiam
Zaczytana Joana


Metryczka:

Tytuł: "Dziwne losy Jane Eyre"
Autor: Charlotte Bronte

Gatunek: Klasyka
Wydawnictwo: Świat Książki
Ekskluzywna edycja klasyki
Stron: 560

Data wydania: 12.11.2020 r.
Moja ocena 10/10





Kobiety inspirują swoją niezależnością i siłą


Każdy miesiąc oddzielony jest rozkładówką z tytułową Kobietą z literatury i równie pięknie przez grafików zadbaną jak okładka.

Jest tutaj dosłownie plejada gwiazd:
1. Styczeń - Tytania z "Sen nocy letniej: Szekspir
2. Luty - Jane Eyre z "Dziwne losy Jane Eyre" Ch. Bronte
3. Marzec - Anna Karenina z "Anna Karenina" Lew Tołstoj
4. Kwiecień - Irene Adler z "Przygody Sherlocka Holmesa" A.Conan-Doyle
5. Maj - Kleopatra  z "Antoniusz i Kleopatra" Szekspir
6. Czerwiec - Ania Shirley z "Ania z Zielonego Wzgórza L.M. Montgomery
7. Lipiec - Jo March z "Małe kobietki" Louisa May Alcott
8. Sierpień - Elektra z "Elektra" Sofokles
9. Wrzesień - Elizabeth Bennet z "Duma i uprzedzenie" Jane Austen
10 Października - Grażyna z "Grażyna" Adam Mickiewicz
11. Listopad - Esmeralda z 'Dzwonnik z Notre Dame" Victor Hugo
12. Grudzień - Lady Makbet z "Makbet" Szekspir




Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger