poniedziałek, stycznia 24, 2022

"Becoming. Dziennik motywacyjny" Michelle Obama

Becoming. Dziennik motywacyjny, który pozwoli ci odnaleźć swój głos

 
"Becoming" czyli dziennik motywacyjny, który pozwoli ci odnaleźć swój głos prosto od wyjątkowej Michelle Obama.

Zeszyt ten jest oparty na bestsellerowym pamiętniku o tym samym tytule "Becoming" autorstwa oczywiście Pani Michelle Obama. Wypełniony motywującymi cytatami oraz inspirującymi pytaniami, które sprawią, że odkryjesz siebie na nowo, cyt.:

"Pozwólcie, by was poznawano i usłyszano, nie wstydźcie się własnej historii, przemawiajcie swoim autentycznym głosem  - to daje siłę. Gdy zaś jesteście gotowe poznać i usłyszeć innych, tworzycie piękniejszy świat. Właśnie tym jest dla mnie stawanie się."


Ten dziennik to taka chwila dla siebie i swoich przemyśleń. Otwierasz dziennik w zależności od nastroju na jednym z pytań lub poleceń od Michelle i odpływasz w swoje refleksje.

Już na samym początku autorka dla lekcję czytelnikowi, przyznając się jednocześnie do swojego błędu, cyt.:


"Z perspektywy lat żałuję, że nie poświęcałam więcej czasu na zapisywanie swoich myśli i uczuć."

Dziennik te ma być właśnie takim powodem dla którego usiądziesz i znajdziesz chwile dla siebie i swoich myśli w zabieganym życiu. Po czasie, kiedy będziesz do niego wracać objawi się jego druga, w tej chwili mniej widoczna cecha, a mianowicie swego rodzaju "bank pamięci".

Autorka również radzi tym, którzy czują pewną obawę przed pisaniem, żeby nie martwili się, że sobie nie poradzą. W tym dzienniku nie chodzi bowiem o to, by pisać wierszem czy czekać na przysłowiową wenę twórczą. Wystarczy tylko, że usiądziesz w swoim towarzystwie i opiszesz coś co przyjdzie ci do głowy, albo coś co właśnie się tobie przydarzyło. To morze być najzwyklejsza rzecz, jak na przykład to na co właśnie patrzysz, jak się z tym czujesz, albo z czego ostatnio byłaś dumna.

Autorka oczywiście przychodzi z pomocą i wpisała już inspirujące pytania w dziennik. Tematyka jest oczywiście bardzo różnorodna, ponieważ Ty też każdego dnia masz ochotę na coś innego.

Są tutaj pytania dotyczące dzieciństwa i twojej przeszłości, co z pewnością skłania do wspomnień i refleksji, albo tematy bardziej współczesne, jak np. Twoja ulubiona muzyka.

Wszystkie jednak mają jedno zasadnicze zadanie, abyś mogła usiąść, zastanowić się chwilkę na sobą i swoją sytuacją oraz możliwościami, które oczywiście mają moc owego stawania się - Becoming.

Nie musisz tego robić codziennie. To jest twój dziennik i ty sama zdecyduj kiedy będzie najbardziej dogodny czas na spotkanie z samą sobą.

Gwarantuję Tobie jeszcze jedną wyjątkową rzecz, otóż jest nią niesamowita radość, kiedy po jakimś czasie będziesz wracać do tego dziennika i dzięki swoim zapiskom odtwarzać swoje własne, wyjątkowe bardziej lub mniej chwile.

Uwierz mi na słowo bo wiem co piszę. Sama kiedyś prowadziłam taki zwykły zeszyt w którym zaklinałam codzienność. Dzisiaj kiedy go czytam, to po pierwsze uśmiecham się z radości, a po drugie jestem wdzięczna samej sobie, że znalazłam czas żeby zatrzymać czas na stronach zwykłego zeszytu.

Dziennik jest przepięknie wydany, zatem stanowi również idealny prezent dla kogoś bliskiego. Ja właśnie kupiła go w takim celu i w tym tygodniu dotrze on do swojej właścicielki, która zasługuje na to, by zatrzymać czas na strona tego dziennika.

Na zakończenie zacytuję jeszcze jedno zdanie od Michelle Obama, które idealnie oddaje wartość tego dziennie i mam nadzieję, ze zachęcie Ciebie do wypełnieni go swoimi myślmi, przeżyciami doświadczeniem, cyt.:

"Pisanie pozwoli ci lepiej przeżywać różne wydarzenia, rozumieć świat, rozwijać się - oraz pamiętać."

Polecam ten dziennik równie mocno, jak jego autorka i gwarantuje pełen sukces bowiem doświadczyłam tego, mimo że ja wówczas miałam zwykły zeszyt w kratkę. Warto jednak umieszczać siebie i swoje myśli w tak cudownej oprawie jaką stanowi dziennik motywacyjny od Pani Michelle Obama.


Pozdrawiam serdecznie

Zaczytana Joana



6 komentarzy:

  1. Zachęcająca recenzja. Wiem dla kogo będzie to świetny prezent.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ten dziennik i również polecam. Warto go mieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zgadzam się :-) Ja go kupiłam w prezencie i bardzo miło mnie zaskoczył.

      Usuń
  3. To na pewno zajmująća i inspirująca lektura.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak potwierdza, dziennik jest przepełniony inspiracjami :-)

      Usuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger