niedziela, września 03, 2023

"Zagubiona pszczoła" Patrycja Żurek

 


Przyznaję z przyjemnością, że ostatnio mam szczęście do książek Pani Patrycji Żurek. Jakimś cudem stają na mojej drodze, a ja biorę to co los i przywieje i jeszcze się nie zawiodła.

Tym razem przywędrowała do Mnie "Zaginiona pszczoła" powieść niczym bajka, która opowiada o baśniowo brzmiącej Maciejce z Mioduli, ale niestety jej doświadczenia życiowe już takie nie są. Tak na marginesie - urzekła mnie ta Maciejka z Mioduli - uśmiecham się na samo brzmienie.

"Zagubiona pszczoła" opowiada dwie odrębne historie, z których jedna jest o Maciejce, a Druga o Jacentym. Jak nie trudno się domyśleć losy tych dwojga splatają się ze sobą, ale w jaki sposób i c ma z tym wspólnego zagubiona pszczoła, tego oczywiście już Wam tutaj nie zdradzą.

Dodam jeszcze, że Maciejka od niedawna mieszka w Mioduli i pracuje w miejscowym pensjonacie. Jest raczej skryta i niewiele mówi o swojej przeszłości, a wręcz trzyma wszystkich na dystans. Nikt nie wie skąd przyjechała i czy przed czymś ucieka.

Jacenty natomiast jest emerytowanym policjantem i wraz z żoną przeprowadził się na wieś. Mężczyzna od zawsze o tym marzył, a w Mioduli znajduje swoje miejsce i prowadzi pasiekę. Katarzyna niestety nie podziela wielkiej miłości męża do wsi, ale zrobiła to dla niego i małżeństwa. Któregoś dnia niestety dochodzi do tragedii, bowiem użądliła ją, jakaś zbłąkana pszczoła i kobieta niestety zapada w śpiączkę.

"Zagubiona pszczoła" to jest powieść, która biegnie swoim rytmem. Są chwile kiedy rozkoszujemy się wiejską sielanką, ale są również momenty wręcz mrożące krew w żyłach i to z najmniej oczekiwane strony.

Pani Patrycja ponownie pokłoniła się w swojej książce nad relacjami między ludźmi i to jest chyba to co najbardziej lubię w jej powieściach. To jest ten rodzaj opowieści, który sprawia, że czytelnik nagle zatrzymuję się i skłania do refleksji nad własnym życiem i relacjami w najbliższym otoczeniu.

Spędziłam z nią cudownie słoneczny weekend, ale myślę, że w mojej głowie zostanie ona na dłużej.

Polecam

Zaczytana Joana





Książkę przeczytałam w rama BOOK TOUR które organizuje najlepsza  w tej dziedzinie Andżelika z Czytam dla przyjemności dziękuję za zaufanie.





Metryczka:


Tytuł: "ZAGUBIONA PSZCZOŁA"
Autor: Patrycja Żurek

Gatunek: Literatura obyczajowa
Wydawnictwo: Dragon
Stron: 320

Data wydania: 17 maja 2023 r.
Moja ocena 7/10









Z przyjemnością przeczytam Wasze refleksje
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.

2 komentarze:

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger