poniedziałek, czerwca 19, 2023

"W objęciach niewoli" Aneta Krasińska

Skarpa Warszawska, przysłała mi powieść "W objęciach niewoli" autorstwa Pani Anety Krasińskie i tak zaczęła się moja przygoda.

To miało być moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki. Kiedy zatem otrzymałam wiadomość, że paczka już do mnie jedzie, postanowiłam w mgnieniu oka, iż muszę koniecznie przeczytać pierwszy tom. Dzisiaj już wiem, że to był wyśmienity pomysł.

Pierwszy tom czyli "W objęciach nazisty" wprowadził mnie w klimat powieści. Historia zaczyna się w Wolnym Mieście Gdańsk w maju 1939 roku i opowiadana jest z punktu widzenia pewnej młodej Niemki. Nela Witt zakochana jest w młodym naziście i z nim planuje związać swoją przyszłość. Zbieg różnych okoliczności sprawia, że dziewczyna wychodzi spod rodzicielskiego klosza i otwiera oczy na otaczający ją świat.

Polubiłam tę dziewczynę i tak zatopiłam się w książce, że nie pamiętam kiedy ją skończyłam. Na szczęście, kiedy zamykałam pierwszy tom tej serii, drugi już czekał na mnie.

Jedynym marzeniem Neli jest to, by zrobić wszystko, aby nie dopuścić do ślubu z owym młodym nazistą z pierwszego tomu. Przyczyną oczywiści jest pewien Polak, który zdobył serce dziewczyny. Ivo Koźmiński odwzajemnia te uczucia i pragnie tylko uciec ze swoją ukochaną z Gdańska. 

Czy im się to uda i czy zwycięży miłość, tego niestety nie mogę Wam zdradzić. Czasy są ciężkie, zwłaszcza dla tak nietypowej w tym momencie pary. Ponadto młody odtrącony Niemiec z pewnością nie podda się tak łatwo.

Mogę natomiast zapewnić, że czytanie powieści historycznych to jest wyjątkowa przygoda. Oba tomy Trylogii gdańskie Pani Anety Krasińskie są najlepszym tego dowodem.

Książka dopracowana jest w najdrobniejszych szczegółach, bowiem autorka wyśmienicie odzwierciedla rzeczywistość wojenną. Pani Aneta pokazuje nie tylko ciężką sytuację więźniów w obozie Stuthoff, ale również życie rodzinne. Autorka zdecydowanie nie boi się trudnych tematów, ale z drugiej strony równoważy je nadzieją i miłością. Czytelni nie czuję się przytłoczony tymi ciężkimi czasami, ale mam wrażenie że od początku wraz z bohaterami żyje ufnością na lepsze czasy na kolejnej stronie.

Bardzo mi się podoba główna bohaterka, której autorka moim zdaniem, przydzieliła dwie role. Po pierwsza pokazuje nam, że nie każda Niemka czy Niemiec był nazistą i ślepo wierzył w te wyniszczające ideologie. Po drugie wręcz namacalnie rękoma Neli przedstawia, że walczyć można również drobnymi gestami, wyciągnięciem ręki czy dobrym słowem albo przytuleniem.

Zdaję sobie sprawę, ze autorka przestawiła postacie fikcyjne, ale przecież ich marzenia i plany są zupełnie realne i takie dzisiejsze. Zatopiłam się w tej historii bez pamięci i przeczytałam dosłownie w mgnieniu oka. Pani Aneta dostarczyła mi cały wachlarz emocji, a zakończenie sprawiło, że mam ochotę natychmiast pojechać do Skarpy Warszawskie i błagać na kolanach o trzeci tom.

Skoro jestem już przy wydawnictwie, to również składam czytelniczy ukłon.
Książka bowiem została wydana z pełnym szacunkiem dla jej zawartości. Piękna czcionka, która dla mnie, osoby ze słabszym wzrokiem ma ogromne znaczenie. Do kompletu odpowiednie marginesy i moje oczy wręcz tańczyły po stronach. Zwieńczeniem jest oczywiście piękna okładka z cudownie tłoczonym tytułem wyczuwalnym pod palcami.

Polecam Wam oba tomy z serii "Trylogia gdańska" autorstwa Pani Anety Krasińskie i gwarantuję wieczory z wyśmienitą lekturą. Ja zaczytałam się w nich z całkowitym zaangażowaniem i emocjami w sercu.

Polecam bardzo gorąco zarówno "W objęciach nazisty", jaki i "W objęciach niewoli" Pani Anety Krasińskie, ponieważ to powieści poruszające duszę i serce czytelnicze.

Oczarowana

Zaczytana Joana



Bardzo dziękuję wydawnictwu Skarpa Warszawska za zaufanie i możliwość przeczytania tej książki. 

Metryczka:

Tytuł: "W objęciach niewoli"
Autor: Aneta Krasińska

Seria: "Trylogia gdańska"
Tom nr 2

Gatunek: Literatura obyczajowa
Wydawnictwo: Skarpa Warszawska

Data wydania: 14 czerwca 2023r.
Moja ocena 8/10





Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.




6 komentarzy:

  1. Asiu koniecznie muszę przeczytać. Tej autorki czytałam tylko cykl Nauczycielka z getta, ale też mnie zachwycił

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam OBA tomy i wiem od autorki, że już za chwilkę pojawi się trzeci tom tej wciągającej trylogii :-)

      Usuń
  2. Muszę koniecznie przeczytać tę książkę, gdyż pierwsza część bardzo mocno mnie wciągnęła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo, natomiast autorka donosi, że już za chwilkę trzecia część :-)

      Usuń
  3. Nie czytałam pierwszej części i mam nadzieję, że to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger