sobota, czerwca 24, 2023

"Przystań w Sosnowej Polanie" Małgorzata Winkler-Pogoda

 


Ta książka przywędrowała do mnie w ramach akcji BOOK TOUR od Czytam dla przyjemności i sprawiła i zaskakującą przyjemność.

"Radość i nieszczęścia chodzą parami, z tych dwóch nitek splata się życie każdego, bez wyjątku"

Musiałam zacząć cytatem z powieści, ponieważ mam wrażenie, że to jedno zdanie jest esencją całej powieści.


Początkowo nie mogłam się wtopić w fabułę tej książki i odłożyłam ją na jeden cały dzień. Najwidoczniej to nie był ten moment.
Kiedy nadszedł weekend i wypoczęta usiadłam sobie z filiżanką kawa, powieść nagle sięgnęła innego wymiary. Wciągnęłam się tak bardzo, że na koniec nie miałam ochoty rozstawać się z bohaterami.

"Przystań w Sosnowej Polanie" autorstwa Pani Małgorzaty Winkler-Pogoda, to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki i teraz już wiem, że nie ostatnie.

Jest historia matki i trzech córek, ale opowiedziała z punktu widzenia wszystkich czterech bohaterek. Wspomnienia matki zatem przeplatają się z życiem obecnym wszystkich pań. Notka od wydawcy, którą przytoczę, idealnie oddaje ogólny charakter tej powieści, cyt.:
"Barwna opowieść o rodzinie, której członkowie kochali się, ale nie za bardzo, lubili się nie do końca, pomagali sobie nawzajem, ale mieli do siebie wiele pretensji."
Tak właśnie w wielkim skrócie można opisać relacje w tej właśnie rodzinie. Stosunki pomiędzy matką i jej córkami był naznaczone miłością, ale zza rogu spoglądało zawsze jakieś ale, mam wrażenie.
Choroba matki, natomiast sprawiła, że każda z córek zaczyna zastanawiać się nad relacjami i skrywanymi pretensjami czy żalem za niespełnionymi marzeniami.

Czy ta sytuacja sprawi, iż kobiety naprawią wzajemne stosunki, tego nie mogę Wam zdradzić. Mogę natomiast obiecać, że powieść niesie ze sobą cały wachlarz emocji i spory ładunek emocjonalny.

To jest taki typ nieśpiesznej książki, która składnia również do refleksji nad własnym życiem i wyborami, których dokonujemy.
Polecam zatem uwadze tę wyjątkowo emocjonującą powieść.

"Przystań w Sosnowej Polanie" autorstwa Pani Małgorzaty Winkler-Pogoda to powieść z historią w tle, ale nic tu nie jest przewidywalne i może dlatego tak wciągające.
 

Polecam

Zaczytana Joana




Książki przeczytałam dzięki  Book Tour Czytam dla przyjemności


Metryczka:

Tytuł: "Przystań w Sosnowej Polanie"
Autor: Małgorzata Winkler-Pogoda

Gatunek: Literatura obyczajowa
Wydawnictwo: Replika
Stron: 320

Data wydania: 16 sierpnia 2022r.
Moja ocena 8/10






Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.

4 komentarze:

  1. Dam się namówić na przeczytanie tej książki.🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię tego typu klimaty, więc może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger