poniedziałek, października 09, 2023

"Po tamtej stronie piekła" Tomasz Betcher


Kontynuacja fenomenalnej serii historycznej pt.: "Po tamtej stronie" czyli drugi z trzech tomów ukazała się wczesną wiosną tego roku. 

"Po tamtej stornie piekła" zdecydowanie podbiła popularność swojej poprzedniczka. Kiedy ja skończyłam czytać pierwszy tom tej trylogii, siedziałam z rozmarzoną głową i zastanawiałam sie co też lepszego może autor na zaproponować. Na szczęście dla mnie i pozostałych wielbiciel tej serii, autor udowodnił że drugi tom może być jeszcze lepszy od pierwszego.

"Po tamtej stronie piekła" to oczywiście dalsze losy dwóch braci lotników, których los rzucił na dwie różne strony frontu. Jeden walczy po stornie polskiej, kiedy drugi jest w wojsku niemieckim. Bracia Bury-Steinke.

Podobnie jest w tej części współczesnej, gdzie autor kontynuuje losy dwóch sióstr Magdy i Wiktorii oraz ich dziadka Edwarda. Siostry Wolskie muszą zmierzać się z własnymi demonami, które wzbudzają u czytelników równie silne emocje. Koszmary wojenne dziadka Edwarda powoli rozjaśniają sytuację, ale nie wszystkie karty autor odkryje.

Tomasz Betcher stanął na wysokości zadania i udowodnił, że drugi tom może być jednocześnie lepszy od pierwszego i stanowić wyśmienite preludium dla ostatniej części, bowiem zakończenie kolejny raz wbija w fotel

"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę zmienić, odwagi, abym zmienił to co mogę zmienić, i mądrości, abym odróżnił jedno od drugiego."

To jak bohaterowie obu czasów poradzą sobie w trudnych dla siebie chwilach, pozostawiam tutaj oczywiście bez odpowiedzi. Gwarantuję jednak, że autor zafundował nam wyśmienitą ucztę literacką.
Plastyczny język i fenomenalny research historyczny sprawił, że ta powieść porywa czytelnika bez pamięci.

"Po tamtej stronie piekła" Tomasza Betchera to zdecydowanie książka godna polecenia, ponieważ czytelnik dosłownie jest bombardowany całą gamą uczuć. Przy połączeniu z rzetelnym i fachowym podejściem autora do swojej pracy, daje efekt fenomenalny. Ja jeszcze długo po zamknięciu książki siedziała z nią w ręku bo chciałam przedłużyć moment rozstania.

Zakończenie, tak jak w pierwszym tomie, oczywiście zwala czytelnik z nóg i ma ochotę albo zadzwonić do autora z pytaniem, co też on tu nawyprawiał, albo biec do księgarni po trzeci i ostatni tom z serii. Ta druga opcja niestety jeszcze nie jest możliwa, ponieważ książką jest jeszcze w opracowaniu. Autor jednak obiecuje, że jest szansa na zakończenie trylogii jeszcze w tym roku.

Z ogromną przyjemnością, kolejny raz polecam Wam powieść Tomasza Betcher pt. "Po tamtej stronie piekła", która jest kontynuacją pierwszej części pt.: "Po tamtej stronie chmur oraz wyśmienitym preludium do ostatniego już tomu czyli "Po tamtej stronie nieba.
Czytanie powieści historycznych, to jest wyjątkowa przygoda, ale czytanie takiej w wydaniu Betchera to jest literacka uczta.

Polecam z całego serce

Zaczytana Joana





Metryczka:
Tytuł: "Po tamtej stornie piekła" tom 2
Seria: "Po tamtej stronie
Autor: Tomasz Betcher

Gatunek: Powieść historyczna
Wydawnictwo: W.A.B
Stron: 384

Data wydania: 22.03.2023 r.
Moja ocena 10/10







Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.

4 komentarze:

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger