piątek, grudnia 15, 2023

"Złote kwiaty" Magdalena Sobota - seria: "Śledztwa Herminy Wasylik"

 

Kilka dni temu polecałam Wam debiut Pani Magdaleny SOboty, czyli powieść "Ogrody zła". Dzisiaj natomiast z radością donoszę, że skończyłam czytać drugi tom z tej kryminalnej serii" Śledztwa Herminy Wasylik"

"Złote kwiaty" to drugi tom i moim zdaniem wciągająca kontynuacja pierwszej części. Ja donosi notka od wydawcy:

Kiedy tajemnica oplata jak nieustępliwy bluszcz

Hermina Wasylik dochodzi do siebie po dramatycznych przejściach w pracy. Nie jest już policjantką, a żeby wyzdrowieć, musi przyjmować silne leki psychotropowe. Bardzo chce jednak znów czymś się zajmować, dlatego godzi się na przeprowadzenie śledztwa dla twórców popularnego podcastu „Zbrodnik”. To, do czego ją ono doprowadzi, okaże się wyjątkowo przerażające i zmieni jej życie na zawsze.

Podobnie ja w pierwszej części, tak i tutaj bardzo ważną rolę odgrywają wątki obyczajowe, ale dla mnie to działa tylko na plus dla tej powieści. Przyznaję, że na początku trochę miotałam się i nie mogłam wpaść w nurt wydarzeń, ale im dalej w ten kryminalny las, tym było coraz lepiej. Autorka wodziła mnie za nos przez całą powieść, ku mojej oczywiście wielkiej radości.

Kiedy zobaczyłam tytuł "Złote kwiaty", to byłam pewna, ze już znam styl autorki i wiem co może mnie czekać, bo przecież czytałam "Ogród zła". Botaniczne skojarzenia cudownie zwiodły mnie na manowce i wyśmienicie bawiłam się klucząc w tej obyczajowo-kryminalnej powieści. 
Tytuły OBU tomów z serii "Śledztwa Herminy Wasylik" są trafione, a nawet śmiem twierdzić że perfekcyjnie dobrane. Czytając "Złote kwiaty" czekałam oczywiście na ten moment kiedy pojawi się, to ewidentne nawiązanie do tytułu i Pani Magdalena nie zawiodła mnie. Tego co prawda nie spodziewałam się ale chyba o to właśnie chodzi w dobrym kryminale.

Zdecydowanie zachęcam Was do przeczytania dalszych losów mojej już ulubionej policjantki Herminy Wasyli, która chwilowo liże rany i nie może pełnić służby. Czy jednak odzyskiwanie zdrowia zatrzyma ją przed działaniem? Oczywiście, że nie, ale więcej nie zdradzę i polecam Wam oba tomy z tej serii.
Ja natomiast liczę na kontynuację i z radością wyczekuję trzeciego, który podobno jest już w przygotowaniu.

Polecam powieść Pani Magdaleny Soboty pt. "Złote kwiaty", ponieważ mnie wciągnęła w swoje zawiłe obyczajowo-kryminalne zawiłość, a wartki nurt powieści sprawił, że nie wiem kiedy minął mi ten czas. 
Zapraszam do lektury i gwarantuję cały wachlarz emocji oraz znikające czas.


Zapraszam i polecam

Zaczytana Joana






Metryczka:
Tytuł: "Złote kwiaty" tom 2
Seria: Śledztwa Herminy Wasylik
Autor: Magdalena Sobota

Gatunek: Kryminał
Wydawnictwo: OFICYNKA
Stron: 346

Data wydania: 15.11.2021 r.
Moja ocena 8/10







Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.

4 komentarze:

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger