środa, stycznia 04, 2023

"Kobiety w literaturze" - kalendarz na 2023 rok

 

Nowy Rok
Nowy Kalendarz

"Kobiety w literaturze" - kalendarz na 2023 rok

W pierwszej kolejności zachwyciła mnie okładka tego kalendarze, a zaraz potem jego tytuł "Kobiety w literaturze".

Postanowiłam dosłownie w ułamku sekundy, że ten właśnie kalendarz będzie mi towarzyszył w nowym 2023 roku.
Mam go już cały tydzień, a od kliku dni intensywnie używam.
Nadszedł zatem czas na OPINIĘ.


Kalendarz "Kobiety w literaturze"
Jak widać na zdjęciu ma wręcz olśniewającą okładkę, która dodatkowo jest
tłoczona, a czerwony nadruk pięknie połyskuje w świetle. 
Prezentuje się wręcz olśniewająco i jest bardzo przyjemny w dotyku.
Czar na szczęście nie mija po jego otwarciu i czekają tam kolejne przyjemne dla oka niespodzianki.
Każdy miesiąc oddzielony jest rozkładówką z tytułową Kobietą z literatury i równie pięknie przez grafików zadbaną jak okładka.

Jest tutaj dosłownie plejada gwiazd:
1. Styczeń - Tytania z "Sen nocy letniej: Szekspir
2. Luty - Jane Eyre z "Dziwne losy Jane Eyre" Ch. Bronte
3. Marzec - Anna Karenina z "Anna Karenina" Lew Tołstoj
4. Kwiecień - Irene Adler z "Przygody Sherlocka Holmesa" A.Conan-Doyle
5. Maj - Kleopatra  z "Antoniusz i Kleopatra" Szekspir
6. Czerwiec - Ania Shirley z "Ania z Zielonego Wzgórza L.M. Montgomery
7. Lipiec - Jo March z "Małe kobietki" Louisa May Alcott
8. Sierpień - Elektra z "Elektra" Sofokles
9. Wrzesień - Elizabeth Bennet z "Duma i uprzedzenie" Jane Austen
10 Października - Grażyna z "Grażyna" Adam Mickiewicz
11. Listopad - Esmeralda z 'Dzwonnik z Notre Dame" Victor Hugo
12. Grudzień - Lady Makbet z "Makbet" Szekspir

Kobiety inspirują swoją niezależnością i siłą, a wspaniała szata graficzna cieszy
oko. 
Kartkowanie takiego kalendarza to prawdziwa przyjemność.
W pewnym momencie przemknęła mi myśl, że skoro każdy miesiąc w moim kalendarzu ma swoje patronki, to może warto sięgnąć po te książki.
Jeszcze zastanowię się nad tym pomysłem :-)


Teraz jeszcze garść technicznych informacji:
💔 Kalendarz jest w układzie tygodniowym ponieważ ja tylko takie kupuję,
💔Na początku natomiast skrócone kalendarium całoroczne co ułatwia szersze planowanie.
💔Miejsce na notatki w wygodne kropki
💔 Piękne ilustracje o których wspominała są autorstwa Pani Urszuli Gireń
💔 Cytaty z klasycznych dzieł literatury.


Ten kalendarz cieszy oko i zachwyca czytelnicze potrzeby mola książkowego.

Polecam go bardzo ponieważ mnie odpowiada, jednak są dwie rzeczy które niestety przeszkadzają mi w użytkowaniu go.
Po pierwsze kalendarz nie rozkłada się na płasko i po zanotowaniu czegokolwie zamyka się
Po drugie, brakuje mi numeracji tygodni - to nie jest niezbędnę ale ja używam.

Po za tymi drobnymi mankamentami jestem bardzo zadowolona i już przy nim pozostanę do końca roku

Polecam poniżej galerię zdjęć
Zaczytana Joana


METRYCZKA

Tytuł: Kalendarz "Kobiety w literaturze"

Wydawca: Słowne
Data wydania: 14 września 2022 r.

Gatunek: kalendarz
Liczba stron: 192



Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.














2 komentarze:

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger