piątek, sierpnia 11, 2023

"www.1939.com.pl" Marcin Ciszewski - tom nr 1 serii "www"

Tego to ja się nie spodziewałam.

"www.1939.com.pl to moje pierwsze literackie spotkanie w twórczością Pana Marcina Ciszewskiego. Dlaczego w ogóle po niego sięgnęłam?
Od wydawnictwa Skarpa Warszawska otrzymałam do recenzji powieść pod tytułem "Major", tego samego autor. Nie znając zupełnie dorobku tego pisarza, zerknęłam sobie na Lubimy Czytać i tam dowiedziałam się, że "Major" to jest drugi tom z serii: "www".

Postanowiłam zatem już we własnym zakresie zakupić sobie pierwszy tom z serii, żeby zacząć od samego początku, tak dla własnej przyjemności.

No i to była NAJwspanialsza decyzja.

Notka

Notka od wydawcy poinformowała mnie, że doborowy batalion NATO, uzbrojony w najnowszą i najbardziej zaawansowaną technologicznie broń XXI wieku, przenosi się do roku 1939, by włączyć się do walki. 

Czy mając nie tylko sprzęt, ale także wiedzę na temat wydarzeń z przyszłości uda się odmienić losy Polski, Europy i świata?

Czy jednak prawda kryje się zupełnie gdzie indziej, a przyszłość nadal będzie malować się w ciemnych barwach?

Czy da się spełnić odwieczny sen o władzy nad rzeczywistością?

Marcin Ciszewski powraca w nowej, zrewidowanej i poprawionej odsłonie legendarnej powieści

FABUŁA

Powieść zaczyna się w 2007 roku, kiedy Major Jerzy Grobicki otrzymuje wezwanie do dowództwa w sprawie tajnej misji do Afganistanu. Obejmuje dowodzenie nad Pierwszym Samodzielnym Batalionem Rozpoznawczym i wspólnie z amerykańskimi marines oraz tajemniczym urządzeniem MDS ma się udać na ćwiczenia. Cały batalion jest przekonany, że wyrusza z pełnym wyposażeniem na manewry przygotowujące żołnierzy do walk w Afganistanie.

Jak w takim razie dochodzi do tego, że batalion w jednej chwili znajduje się w innym miejscu i w innym.... czasie?

Oczywiście tutaj nie znajdziecie odpowiedzi, ale rozwiązanie zagadki znajdziecie z pewnością sięgając po wciągającą lekturę "www.1939.com.pl".

OPINIA

Obietnica, którą dał mi wydawca w swojej notce, tak mnie zaintrygowała, że nie mogłam doczekać się kuriera z zamówiona książką. Intuicja mnie nie zawiodła i w momencie, kiedy wzięłam do ręki powieść Pana Marcina Ciszewskiego przepadłam dla świata. Na szczęście dla mnie czytałam ją podczas urlopu, zatem nic i nikt mi nie przeszkadzał, a ja nie odłożyłam jej do ostatniej kropki.

Wspaniale było brylować z bohaterami najpierw w roku 2007 i poznać ich zwyczaje, przyjaźnie i antypatie.
=> Jerzy Grabicki - lat 36, Major Wojska Polskiego,
=> Józef Galaś - kapral nadterminowy, Sokole oko i Sherlock Holmes w jednym,
=> Wojtek Kuncewicz - kapitan, który swoim emploi przypomina Kmicica,
=> Wietezka - czyli pilot "Johny"
=> Sawicki - zaopatrzeniowiec Tomasz,
=> Jakub Borek - piechota,
=> Dariusz Wójcik - artyleria
=> Karol Staniczak - zwiadowca, który potrafi zniknąć ze swoimi ludźmi i pojawić się nagle tam gdzie potrzeba.
=> no i piękna Pani kapitan Nancy Sanchez

Taki skład i taka załoga może zapowiadać tylko wciągającą fabułę oraz zakasujące zwroty akcji.
W tej powieści jest wszystko to, co ja lubię, wyśmienity humor, przyjaźń, trudne wybory oraz intrygi i plątający się gdzieś w tle romans. Autor wyśmienicie lawiruje pomiędzy bohaterami, żaglując dowcipem, który rozbawił mnie nie raz i nie dwa. Z racji tematu powieści, pojawiły się również tematy militarne i historyczny, ale autor robi to w tak zrównoważy sposób, że ja jako kobieta nie obeznana z temat, ani się nie znudziłam, ani nie zniechęciłam. Wszystko jest wyważone i sprawiło, ze z każdą stroną wciągałam się w nurt powieści coraz bardziej.

Oczywiście, ze dla znawców tematu, fabuła może być przewidywalna i że to powieść typu "ku pokrzepieniu serc", bo Polacy skopali tylne części ciała Niemcom.
No taaaak, przecież o to w tej powieści chodzi. Przecież po to właśnie autor przenosi cały battalion z najlepszym wyposażeniem z 2007 do 1939 roku, żeby właśnie skopać te części ciała Niemców. Nie rozumiem zdziwieni w tej kwestii niektórych czytelników - czytałam ze zdziwieniem te opinie.
Moim zdaniem to wypadałoby wiedzieć po jaki rodzaj literatury się sięga, zanim wyda się wyrok. :-)

Ja polecam tę powieść z pełną premedytacją i już zazdroszczę tym, którzy mają ją jeszcze przed sobą. Jest to bowiem książką wciągające, pełna zwrotów akcji i dowcipnych dialogów. Warto zerknąć do propozycji Pana Marcina Ciszewskiego w powieści "www.1939.com.pl, aby przekonać się jak mogłaby się potoczyć historia, którą już została napisana.

Bawiłam się wyśmienicie i z radością zerkałam na drugi tom tej serii pt. "Major", który leżał już obok mnie z obietnicą kontynuacji tej niesamowitej powieści.
Polecam i obiecuję sensacyjną powieść fantasy ze szczyptą wyśmienitego humoru. 

Polecam

Zaczytana Joana








Bardzo dziękuję wydawnictwu Skarpa Warszawska za zaufanie i możliwość przeczytania tej książki. 



Metryczka:

Tytuł: "www.1939.com.pl"
Cykl: "www"
Autor: Marcin Ciszewski

Gatunek: Kryminał, Sensacja, Thriller
Wydawnictwo: Skarpa Warszawska
Stron: 336

Data wydania: 17 maja 2023 r.
Moja ocena 8/10









Z przyjemnością przeczytam Wasze refleksje
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger