piątek, sierpnia 25, 2023

"Nowe życie" Joanna Jax - pierwszy tom serii: Na obcej ziemi"

Wielokrotnie już pisałam tutaj, że czytanie powieści historycznych, to wyjątkowa przygoda. Te napisane przez panią Joannę Jax to dosłownie uczta dla czytelnika.

Moją przygodę z piórem tej autorki zaczęłam dawno temu z książką "Dziedzictwo von Becków" i tak się zaczytałam na lotnisku, ze nie usłyszałam wezwania na odprawę, ale o tym pisałam już :-)

"Nowe życie" to jest pierwszy tom trylogii "Na obcej ziemi" i wyjątkowo wzruszająca opowieść o ludziach, których los zmusił do budowania swojego życia na nowo.

Notka od wydawcy podpowiada:
Po opuszczeniu Wołynia, Wissarion, Nadia, Marcel i Marta z bratem przyjeżdżają do Wrocławia, by rozpocząć nowy rozdział w swoim życiu. Na miejscu czują się rozczarowani, ponieważ wszystko wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiała to radziecka prasa. Dla Lemańskiego i jego przyjaciół powojenny rozgardiasz to dobry moment na zarobienie dużych pieniędzy, dla Andrzeja i jego rodziny to ciężka próba zmiany swojego życia a nawet wartości, którymi się dotychczas kierowali.


Raczej nikogo nie zdziwi, a na pewno stałych czytelniczek Pani Joanny, kiedy stwierdzę, że książka całkowicie mnie porwała. Miałam szczęście, że zaczęłam czytać ją w piątek i nie ograniczał mnie czas, bo na drugi dzień mogłam odespać zaczytaną noc.

Powieści Pani Joanny, jak już wspomniałam powyżej, to uczta dla czytelnika i pierwszy tom tej serii jest tego najlepszym przykładem. Ze strony na stronę wręcz zaprzyjaźniłam się z bohaterami tej powieści. Ja nie czytałam o Nadii, Oleńce i Wissarionie, ale uczestniczyłam w ich powieściowym życiu. Autorka pisze w taki sposób, ze nie można do tych bohaterów podjeść inaczej niż bardzo emocjonalnie.

Zakończenie "Nowego życie" oczywiście wbiło mnie w fotel, ale na szczęście kiedy to czytałam, to na stoliczku obok leżał już drug tom "Czas pokuty" z tej serii "Na obcej ziemi". Żałuję tylko, że nigdzie nie było informacji, ze to jest kontynuacja "Sag wołyńskiej", bo wówczas bym zaczęła w odpowiedniej kolejności.
Powieści Pani Joanny Jax to jest ten rodzaj literatury, który kupuję i czytam w tak zwane "ciemno" i nawet bez czytania notki od wydawcy.
Ta autorka sprawia, że albo spóźniam się na odprawę na lotnisku, albo nie przesypiam nocy i nadal nie mam jej dość.

Polecam Wam bardzo "Nowe życie" Pani Joanny Jax i zaglądajcie do mnie bo za chwilkę opinia o tomie numer dwa czyli "Czas pokuty"

Polecam

Zaczytana Joana








Bardzo dziękuję wydawnictwu Skarpa Warszawska za zaufanie i możliwość przeczytania tej książki.



Metryczka:

Tytuł: "Nowe życie"
Cykl: Na obiecanej ziemi
Autor: Joanna Jax

Gatunek: Powieść historyczna
Wydawnictwo: Skarpa Warszawska
Stron: 368

Data wydania: 12 kwietnia 2023 r.
Moja ocena 8/10









Z przyjemnością przeczytam Wasze refleksje
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger