wtorek, lipca 04, 2023

"Warszawska garsoniera" Anna Stryjewska

 

Właśnie skończyłam czytać pierwszy tom Sagi klonowego liścia Pani Anny Stryjewskie i tak jak pisałam wcześniej dla mnie największą radością był fakt, że już posiadam drugi tom, dlatego natychmiast zatem zasiadłam do czytania.

Drugi tom czyli "Warszawska garsoniera" jest dosłownie wspaniałą kontynuacją swojej poprzedniczki.

Znajdujemy się w Warszawie w latach siedemdziesiątych XX wieku, a Stefania,

główna bohaterka ma już dzieci u progu dorosłości. Antek zaczyna właśnie praktyki w Grand Hotelu, natomiast Weronika po kilku perturbacja życiowych dostaje się do łódzkiej Telimeny. Tych dwoje młodych ludzi własne zaczyna dorosłość, która niestety już na starcie rzuca im kłody pod nogi.

Polska znajduje się w trudnych czasach PRL-u, kiedy kończą się rządy Gierka, a Karol Wojtyła zostaje wybrany na papieża Jana Pawła II.

Pani Anna Stryjewska tak zaplotła losami bohaterów, że czyta cię te powieść bez wytchnienia niczym najlepszą sensację.

Ja zatopiłam się w niej bez pamięci i nie miałam najmniejszej ochoty się od niej odrywać. Natomiast świadomość, że powieść oparta jest na prawdziwych wydarzeniach dodawała jej magnetyzującej realności.

Pani Anna Stryjewska ponownie malowała słowem w mojej wyobraźni, a ja chłonęłam te obrazy niczym pasjonujący film. Wyśmienicie i bardzo plastycznie przedstawiła realia ówczesnych czasów, tak że czytelnik miał wrażenie iż przenosi się w czasie. Jestem zachwycona kunsztem literackim autorki i zdecydowanie przekonana do kolejnego spotkanie z jej piórem.

Z ogromną przyjemnością składam również ukłon w stronę wydawnictwa Skarpa Warszawska, które oprawiło tę powieść w godną szatę. Przepiękna okładka, która już swoim wyglądem oddaje charakter tej powieści. Natomiast te tłoczone i błyszczące żółte liście są ucztą dla oka. Standardowo już dla tego wydawnictwa, odpowiednia czcionka oraz odpowiednie marginesy, sprawiją, że wzrok czyteknika wręcz płynie ze strony na stronie.

Doceniam bardzo, kiedy wydawnictwo zwraca uwagę na takie detale, które nie tylko ułatwiają czytanie, ale również sprawiają je wyjątkowy przyjemnym.

Godna oprawa dla wspaniałej treści.

Pani Anna Stryjewska wraz z wydawnictwem Skarpa Warszawa dała nam czytelnikom nie tylko wyjątkową lekturę, ale do bólu prawdziwy obraz ówczesnych czasów, czyli kawałek dobrej historii

Polecam bardzo gorąco.

Zaczytana Joana








PS.
Te żółte liście idealnie pasują do naszego ŻÓŁTEGO lipca w Bookieciarni.



Bardzo dziękuję wydawnictwu Skarpa Warszawska za zaufanie i możliwość przeczytania tej książki. 

Metryczka: Tytuł: "Warszawska garsoniera"

Autor: Anna Stryjewska

Seria: Saga klonowego liścia
Tom nr 2

Gatunek: Literatura piękna
Wydawnictwo: Skarpa Warszawska
Stron: 320

Data wydania: 28 czerwca 2023 r.
Moja ocena 8/10





Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.








6 komentarzy:

  1. Mam oczywiście w planach bo pierwsz część była rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobała mi się kontynuacja sagi. Za chwilę na moim blogu również pojawi się moja jej recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam pierwszej części, ale czuję, że seria by mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger