sobota, stycznia 07, 2023

"ISKIERKA" Patrycja Żurek

 "ISKIERKA" Patrycja Żurek

"Kto ratuje jedno życie, ten jakby ratował cały świat."

Siła kobiety jest niesamowita - to moja pierwsza myśl po przeczytaniu tej książki. "ISKIERKA" to również moje pierwsze doświadczenie z twórczością Pani Patrycji Żurek i z przyjemnością stwierdza, że na pewno nie ostatnie.

Przyznaję, że podchodziłam do tej powieści z ogromną rezerwą, ponieważ sprawdziłam opis i miałam pojęcie z czym będę się zmierzać. Zastanawiałam się, jak też autorka podejdzie do tak trudnego i bardzo emocjonalnego tematu.

To co zastałam, zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie, ponieważ Patrycja Żurek zrobiła to w sposób nasycony całą gamą emocji, ale jednocześnie zachowując tez codzienny szary realizm sytuacji, w której znaleźli się bohaterowie.
"Bądź iskierką światła dla świata, który jest twoim otoczeniem"
Helmut Thielicke
Trudne życiowe wybory zmieniają nas na zawsze, a bohaterowie powieści "Iskierka" stanęli właśnie przed jednym takim najtrudniejszym.
Róża i Seweryn są kochającym się małżeństwem, któremu brakuje tylko jednego do pełni szczęście. Kiedy marzenie się spełnia i pojawia się w ich życiu upragniona ciąża, pojawiają się również czarne chmury. Niestety radość nie trwa długo, bowiem rodzice dowiadują się, że dziecko ma wadę letalną.

"ISKIERKA" Patrycja ŻurekNie wiem co jest trudniejsze w tym momencie dla bohaterów. Czy podjęcie tej bardzo trudnej decyzji, czy potem mierzenie się z jej niewątpliwie ciężkimi emocjonalnie konsekwencjami?
Jaką decyzję podejmą Róża i Seweryn?
No i co najważniejsze, jak to zmieni ich dotychczasowe życie?
Po odpowiedź zapraszam do lektury i gwarantuję cały wachlarze emocji.


"Iskierka" Patrycji Żurek to powieść, która bardzo mnie wzruszyła i nie umiałam jej tak po prostu odłożyć na bok. Po zakończeniu czytania czekał na mnie jeszcze mój ulubiony "epilog", który sprawił że jeszcze chwilę siedziałam w fotelu i przytulałam Iskierkę.

Jest to powieść z pewnością o trudnych wyborach, ale moim zdaniem również o zmierzaniem się z późniejszymi bardzo emocjonalnymi konsekracjami raz podjętej decyzji. Już dano nie czytałam tak jednocześnie trudnej w temacie i ciężkiej emocjonalnie książki. To właśnie EMOCJE grają tutaj główną rolę zarówno u bohaterów, jaki i czytającego. 

Dziękuję Pani Patrycjo za tę wyjątkową opowieść i ten niesamowity sposób w jaki Pani to zrobiła.
Polecam szczerze tę pełną emocji lekturę o wyjątkowej Iskierce, która mnie porwała bez reszty. Przyznaję, iż nie jest to pozycja z cyklu lekka i przyjemna, ale moim zdaniem ważna i godna uwagi.

Cały czas wzruszona
Zaczytana Joana 

Książka z BOOK TOUR





Z przyjemnością również informuję, że powieść "ISKIERKA" Patrycji Żurek, miałam przyjemność czytać dzięki BOOK TOUR,
które zorganizowała Andżelika z Czytam dla przyjemności
Polecam Wam Book Tour u Czytam dla przyjemności bo dla mnie to była prawdziwa przyjemność.
❤️📖❤️







Dziękuję Book Tour u Czytam dla przyjemności za możliwość udziału w BOOK TOUR i zaufanie.


METRYCZKA

Tytuł: "ISKIERKA"
Autorka: Patrycja Żurek

Wydawca: Literate
Data wydania: 28 Grudnia 2020 r.

Gatunek: Literatura obyczajowa
Liczba stron: 181



Ulubione cytaty z książki "Iskierka": 

"Bądź iskierką światła dla świata, który jest twoim otoczeniem"
Helmut Thielicke

"...bycie rodzicem nie zawsze oznacza strach. Owszem, on zawsze nam towarzyszy, jest naturalny, ale są też inne elementy. Miłość. Opieka nad kimś. Nauka życia."

"jesteśmy śmiertelni tam, gdzie brak nam miłości, nieśmiertelni tam, gdzie kochamy."

"Dzieci hodowane bez pieszczoty są jak, kwiaty hodowane bez słońca.""

"Kto ratuje jedno życie, ten jakby ratował cały świat"






Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.

2 komentarze:

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger