niedziela, kwietnia 03, 2022

"Potęga codziennych rytuałów" Casper ter Kuile


„Potęga codziennych rytuałów. Jak celebrować proste czynności” Casper ter Kuile

Potęga codziennych rytuałów, czyli jak celebrować proste czynności to książka, której nie można sklasyfikować jako typowy poradnik. Moim zdaniem, to swego rodzaje esej o życiu autora, przeplatany poradami, wskazówkami i konkretnymi przykładami na temat codziennych nawyków.

Casper ter Kuile napisał tę książką w bardzo przyjemny i lekkim język, co sprawia, że automatycznie odnajdujemy się w tej rzeczywistości. Wszystkie porady przedstawia w szczery i naturalny sposób, poparte konkretnymi przykładami. Jak twierdzi sam autor „świat jest pełen rytuałów”, wystarczy tylko je dostrzec i odpowiednio celebrować, a życie zacznie nabierać wyrazu i niesamowitych więzi. Dlatego książka została podzielona na pięć rozdziałów, aby po kolei skupić się na każdej wrażliwości:

1. Nawiązywanie więzi z samym sobą.

2. Nawiązywanie więzi z innymi.

3. Nawiązywanie więzi z naturą.

4. Nawiązywanie więzi z tym, co transcendentne.

5. Po nawiązaniu więzi.

Przyznaję, że na początku zaskoczyło mnie stwierdzenie samego autora,


że „nie znajdziesz w tej książce niczego szczególnie odkrywczego”, ale teraz zgadzam się z tą opinią. Autor po prostu zwraca uwagę czytelnikowi na to, jak ważne jest to, by celebrować codzienne czynności. Bez względy na to, czym się zajmujesz, czy biegasz, czytać, śpiewasz, pijesz kawę, chodzisz na spacer czy na jogę. Ważne jest to byś skupiła się na tym co robisz i zamienił zwykłe codzienne czynności w rytuały szczęścia i wdzięczności.

Zgadzam się z autorem w kilku kwestiach, ale nawiązując do tematyki książki, ta szczególnie utkwiła mi w pamięci, cyt.:

„Jeśli po jakimś czasie znajdziesz jedną lub dwie rzeczy, które staną się dla ciebie twoimi własnymi stałymi praktykami, osiągnąłeś cel.”

"Potęga codziennych rytuałów. Jak celebrować proste czynności" autorstwa Caster'a ter Kuile została wydana przez Wydawnictwo Kobiecie, które pieczołowicie zadbało o jej estetykę. Bardzo wygodna czcionka, która znaczącą wpłynęła na komfort czytania oraz odpowiednie marginesy i kremowe kartki sprawiły, że to wydawnictwo ustawiam w czołówce moich ulubionych. Piękna okładka, która z pewnością na półce przyciąga wzrok, jest swoistą wisienką na torcie. Książkę czyta się bardzo przyjemnie również ze względów estetycznych.

 

Na koniec nie mogę pominąć tego, jak autor wypowiada się o czytaniu, bo to moja ulubiona czynność, którą zamieniłam w rytuał szczęścia. Cyt.:

„… CZYTANIE nie jest jedynie czymś, co możemy robić, żeby uciec od świata, ale raczej, że może pomóc nam żyć w nim GŁĘBIEJ.”

Nic dodać, nic ująć  dlatego kolejny cytat, który muszę przytoczyć, jest w pewnym sensie konsekwencją pierwszego i cudownie odnoś cię do mojego Klubu Książki BOOKIECIARNIA , cyt.:

„Poszukaj grupy ludzi, z którymi będziesz mógł rozmawiać o książkach, które Was poruszają lub inspirują.”

 Ja mam swój klub, ale blogowanie jest również pewnego rodzaju sposobem na "rozmowę" z grupą ludzi, którzy kochają czytanie.

Mogłabym tak jeszcze długo podawać kolejne cytaty i się z nimi utożsamiać, ale poprzestanę na tym i zachęcę po prostu do przeczytania tej książki.

„Potęga codziennych rytuałów. Jak celebrować proste czynności” autorstwa Casper ter Kuile to bardzo miła lektura, która pokazuje nam, jak cudownie możemy celebrować codzienność.


Polecam

Zaczytana Joana



Książki przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwo KOBIECE


Tytuł: "Potęga codziennych rytuałów. Jak celebrować proste czynności"
Autor: Casper ter Kuile
Gatunek: Poradnik

Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Data wydania: 21 stycznia 2022r.

Liczba stron: 320
Moja ocena 6/10


Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.

4 komentarze:

  1. Takie poradniki nie przemawiają do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z poradnikami też różnie się dogaduję. Mam dni kiedy lubię je przewertować, ale miewam też czas, kiedy omijam je z daleka :-)

      Usuń
  2. Myślę, że mogłabym się skusić na tę publikację.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger