piątek, kwietnia 15, 2022

"Joga dla kobiet" Estefania Martinez Nussia

Joga dla kobiet

 

Joga dla kobiet to coś co mnie zajmuje ostatnimi czasy. Miałam przyjemność uczestniczyć na zajęcia z jogi w moim mieście i przyznaję z przyjemnością, że prowadząca przekonała mnie do tej formy aktywności fizycznej.

Jestem całkowitym laikiem i początkującym uczestnikiem zajęć jogi, dlatego też postanowiłam trochę doczytać i stąd właśnie:

"Joga dla kobiet"

Asany na różne etapy życia kobiety i do ćwiczeń z dzieckiem

Estefania Martinez Nussia

Notka od wydawcy donosi, że każda czytelniczka znajdzie w tej książce program ćwiczeń dostosowany do kondycji, jak i potrzeb każdej kobiety. Czyli jak donosi podtytuł, ASANY na różne etapy życia.

Ja już to wiem, a Tobie donoszę iż ASANAMI nazywa się pozycje, które wykonuje
się podczas jogi. Znalazłam też takie wyjaśnienie, cyt.: "to właściwa postawa, prowadząca do poznania własnego ciała oraz zlikwidowania napięcia, bólu i wewnętrznych blokad." Doświadczyłam tego osobiście na zajęciach u Kingi.

Książka wydana jest bardzo przejrzyście. Duży wygodny format w sztywnej okładce i przepięknym zdjęciami oraz opisem pozycji. Drobny minusik tylko przyznaję wydawnictwu, które zdecydowało się na bardzo drobną czcionkę, która zdecydowanie odbiera komfort czytania. 

Sam pomysł bardzo mi się spodobał i z przyjemnością zaczerpnęłam z tej książki to co uznałam dla mnie za najlepsze. Autorka podzieliła swoją książkę na 10 różnych rozdziałów, które świetnie nawigują czytelnika w miarę potrzeb i tak oto:

1. Czym jest joga?

2. Korzyści, jakie daje joga.

3. Zdrowie umysłu: medytacja.

4. Nauka oddychania.

5. Zdrowa dieta według pór roku.

6. Ćwiczenie jogi w każdym wieku: poziom zaawansowany.

7. Tantra joga.

8. Joga dla kobiet w ciąży i po porodzie.

9. Ćwiczenia jogi z niemowlęciem i starszym dzieckiem.

10. Joga dla kobiet dojrzałych: poziom podstawowy.

"Joga dla kobiet" autorstwa Estefanii Martinez Nussia proponuje ćwiczenia dostosowane do potrzeb i zarówno młoda kobieta szukająca wymagających ćwiczę, jak dojrzałe panie oczekujące harmonii znajdą tutaj coś dla siebie. Autorka ma również co nie co dla par i ich seksualnej pełni poprzez praktykę tantra jogi.

Tak jak wspomniałam już powyżej, ja jestem laikiem w kwestii jogi, zatem nie oceniam tej pozycji pod kątem profesjonalisty. Natomiast jako początkujący zapaleniec  jestem zadowolona i wyciągam z tej książki wszystko to co dla mnie jest najciekawsze. Dwa rozdziały tylko przejrzałam i poszłam dalej, ale nie dlatego że czegoś im brakowała. Po prostu nie jestem ani w ciąży, ani też niemowlaka nie posiadam, dlatego tylko przejrzałam i poczytałam, ale wolałam skupić się na działach, które mi bardziej odpowiadały.

Reasumując, ja jestem zadowolona i myślę, że ta książka jeszcze jakiś czas mi posłuży. Polecam ją zdecydowanie, warto zerknąć i czerpać z niej to co dla nas indywidualnie jest najlepsze.


Polecam

Zaczytana Joana


METRYCZKA:

Tytuł: "Joga dla kobiet"
Autor: Estefania Martinez Nussia
Gatunek: Zdrowie, medycyna

Wydawnictwo: Wydawnictwo Bellona
Data wydania: 01 stycznia 2009r.

Liczba stron: 160
Moja ocena 7/10






Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak jej nie czytaliście jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.


7 komentarzy:

  1. Warto czerpać z takich książek. I to pełnymi garściami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wydane! aż chce się ćwiczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak przyznaję, wydanie jest piękne i zachęca do podjęcia wysiłku :-)

      Usuń
  3. Ćwiczę jogę, więc to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzeba przyznać, ze sama joga jest bardzo ciekawa i ja również od jakiegoś czasu właśnie się nad nią zastanawiałam. Jak zresztą widziałam to właśnie w sklepie https://jogastyl.pl/ bez problemów znajdziemy wiele przydatnych akcesoriów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger