sobota, kwietnia 16, 2022

"Andromedianki - Oriana i Wiki" Weronika Dąbrowska

 

Fantasy to gatunek do którego nie zaglądam zbyt często, ale miałam już przyjemność czytać takie książki, które sprawiły, iż ten rodzaj literatury zaczął stawać się mi bliższy. „Andromedianki” a dokładniej ich pierwszy tom pod tytułem „Oriana i Wiki” autorstwa Pani Weroniki Dąbrowskiej z pewnością przyczynił się do zwiększenia moją sympatii. Powieść zachwyciła mnie tak bardzo, iż zaczęłam się rozglądać za jej kontynuacją.

„Sekrety wszechświata – ANDROMEDIANKI” to opowieść o istotach, które można stwierdzić, że zaistniały na Ziemi w różnych jej wersjach czasu i równoległych rzeczywistościach. Andromedianki zostały zabrane ze swojej macierzystej planety wodnej o nazwie Tiatem, która znajduje się w galaktyce Andromedy. Trafiły na Ziemię jako swoisty bank genetyczny dla idealnej formy istot ludzkich, które są nieśmiertelne i samoregenerujące się. Ponad to trzy bohaterki tej serii, czyli Oriana, Ariana i Avi mają wręcz symboliczne imiona.

Do mnie trafił za pośrednictwem portalu Sztukater, właśnie pierwszy tom „Oriana i wilki” z serii „Andromedianki” i jak sam tytuł wskazuje jest to opowieść Oriany, która została sprzedana przez swoją rodzinę. Wraz z grupą innych młodych kobiet ludzkich, trafia ona jako branka do świata najeźdźcy. Oriana niestety poznaje tam właśnie te ciemną stronę cywilizacji, która opiera się tylko i wyłącznie na przemocy. Ku zaskoczeniu moim, bohaterka odnajduje tam miłość i co najważniejsze odkrywa pełnię swojej mocy.

Niesamowity umysł autorki, to pierwsza myśl, która mnie naszła kiedy zaczęłam zagłębiać się w tej powieści. Narracja przypomina swego rodzaju pamiętnik czy też zapis wspomnień, ale usytuowany w świecie fantasy. Wartka akcja i zaskakujące jej zwroty sprawiły, że nie mogłam się oderwać od tej książki. Pierwsze rozdziały są oczywiście wprowadzeniem do świata Oriany i zaprezentowaniem zasad według których żyje ten lud. Czytelnik ponadto ma wyjątkowe wrażenie, że wraz z bohaterami przechodzi przez swego rodzaju portale i poznaje niesamowity świat Andromedian. Co ciekawe i zaskakujące bohaterka ma możliwość porozumiewania się z drzewami i zwierzętami, pokazując niesamowitą duchowość przyrody.

Bardzo dziękuję portalowi Sztukater za możliwość przeczytania tej książki. Tym bardziej jestem wdzięczna, ponieważ znając swoje upodobania czytelnicze jestem pewna, że bym nie zwróciła uwagi na tę pozycję. Spędziłam natomiast niesamowity wieczór z bohaterami powieści „Andromedianki” autorstwa Weroniki Dąbrowskiej. Książka tak mnie wciągnęła i bardzo mile zaskoczyła, że kiedy tylko skończyłam czytać zaczęłam natychmiast sprawdzać co też ciekawego ta autorka jeszcze napisała i niech to stanowi najlepszą rekomendację.


Polecam bardzo gorąco.

Zaczytana Joana

BOOKIECIARNIA



Książki przeczytałam dzięki uprzejmości SZTUKATER

#materiałreklamowy


Tytuł: "Oriana i Wiki"
Autor: Weronika Dąbrowska

Cykl: "Sekrety wszechświata - Andromedianki"
Tom nr 1
Gatunek: Fantasy

Wydawnictwo: New Space
Data wydania: 01 kwietnia 2021r.

Liczba stron: 192
Moja ocena 7/10


Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.

2 komentarze:

  1. Też nie sięgam po fantastykę zbyt często, ale nie raz robię wyjątek, jeżeli jest dobra. Ta wydaje się interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jest to mój gatunek czytelniczy, ale recenzję przeczytałam z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger