piątek, czerwca 03, 2022

"Nagle trup" Marta Kisiel

 

    To moje pierwsze spotkanie z twórczością Pani Marty Kisiel, jak i wydawnictwem MIĘTA, zatem z ogromną przyjemnością stwierdzam, że duet KISIEL i MIĘTA to strzał w dziesiątkę.

"Nagle trup" autorstwa Pani Marty Kisiel to komedia kryminalna wydana nakładem

wydawnictwa Mięta i której akcja toczy się właśnie w wydawnictwie. Tytułowy trup, czyli zwłoki redaktora Pawła Chojnowskiego zostają znalezione w toalecie wydawnictwa JaMas. Para policjantów usiłuje rozwiązać zagadkę, z naciskiem na USIŁUJE, ale wpadają już na wejściu w wydawniczy kocioł. Natomiast ich nazwiska w połączeniu z tym jaki zawód wykonują, wzbudzają uśmiech nie tylko czytelnika, ale również pracowników wydawnictwa. Pojawiają się bowiem starszy sierżant Jerzy Pozgonny oraz straszy posterunkowy Michał Mogiła. Jak widać humor, humorem się nakłada, ale i absurd goni absurd, pracownicy biura wydają się prześcigać w zaskakiwaniu władzy, a mordercy jak nie widać, tak nie widać.

Czytałem tę wydawałoby się chaotyczną komedię z ogromną ciekawością i uśmiechem na twarzy, a błyskotliwe dialogi powodowały wręcz wybuchy śmiechu. W pewnym momencie miałam nawet wrażenie iż znalazłam się w kryminalnej wersji wierszyka Jana Brzechwy "Rzepka", zobaczcie sami, cyt.:

"Pan Paragon spęczniał, spurpurowiał i rzucił się na Sztywnego...

Sztywny rzucił mięsem...

Mogiła z kolei rzucił się z paki z oficjalną interwencją...

Olafek rzucił się więc go łapać...

Arkadiusz Krawczyk rzucił autorką gdzie bądź..."

No jak nic kryminalna wersja "Rzepki" - nic więcej Wam nie zdradzę i zapraszam do lektury, bowiem uśmiejecie się z pewnością.

"Nagle trup" to wyśmienita komedia kryminalna, która rozweseliła moje wieczory. Cała gama świetnego humoru, barwne postacie i wyśmienite dialogi to nie tylko charakterystyka powieści Pani Marty Kisiel, ale przed wszystkim sposób na udany wieczór czy weekendowy relaks. Autorka wspaniale bawi się słowem i skojarzeniami, a ja to wręcz uwielbiam i dlatego śmiem twierdzić, że to uczta dla czytającego. Na zachętę kolejny mój już ulubiony cytat.:

" - No już, już. - Krawczyk przygarnął roztrzęsionego studenta, poklepał pocieszająco po ramieniu i zaczął dyskretnie prowadzić w stronę drzwi. - Nie bój się tego pana. Ten pan może i gryzie, ale jest szczepiony. Chyba. Raczej. Sprawdzimy na wszelki wypadek. No!."

Swoim zwyczajem lubię też oceniać wydawnictwo, zwłaszcza kiedy spotykam się z nim pierwszy raz. Z ogromną przyjemnością chylę ukłon w stronę wydawnictwa MIĘTA, które zadbało nie tylko o godną oprawę powieści Pani Marty Kisiel, ale również o komfort czytelnika.

Fenomenalna okładka, która w mgnieniu oka przyciąga wzrok w jej kierunku na półce z innymi pozycjami. To co dla mnie jest najistotniejsze to odpowiednia czcionka, która najmocniej wpływa na komfort czytania. Widać, że Panie z wydawnictwa Mięta same dużo czytają, ponieważ zadbały zarówno o czcionkę, odpowiednie marginesu oraz barwę kartek, co sprawiło że książka praktycznie sama się czytała.

Bardzo miłą niespodzianką był dla mnie Przybornik recenzenta, który sprawił mi nie tylko ogromną radość, ale jak się potem okazał w trakcie czytania był pod ręką i przydał się wielokrotnie.

Ku mojemu zaskoczeniu, pojawiło się również coś takiego jak "STAN OSOBOWY" na początku powieści. Przyznaję, że mnie to odrobinę zdziwiło, ale w trakcie czytania byłam nim ZACHWYCONA. Mnogość nowych nazwisk, przynajmniej na początku powieści, sprawiła mi trudność dlatego z radością biegłam do stanu osobowego i nagle wszystko wracało na odpowiednie tory.

Reasumując komedia kryminalna ubawiła mnie nie raz, a Kisiel z Miętą powinni kontynuować współpracę, ponieważ bardzo chętnie dowiem się, co znowu nawywijają "no ten z tym... Grób z Kaplicą." - na samo wspomnienie się uśmiecham. No i ten znak zapytania na końcu, mam nadzieje zobowiązuje. :-)

Tak jak wspomniałam na początku "Nagle trup" autorstwa Pani Marty Kisiel to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki. Najlepszą rekomendacją niech będzie fakt, że już szperam po księgarniach internetowych, żeby zakupić kolejne jej powieści. Pani Marto, zatem do zobaczenia :-)

Książka ta stała się dla mnie również inspiracją do mojego roześmianego projektu "Weekend z TRUPEM"

Polecam zdecydowanie!

Zaczytana Joana





Dziękuję Wydawnictwo MIĘTA za zaufanie, natomiast Pani Marta Kisiel za lekturę, która uprzyjemniła mi weekend

METRYCZKA


Tytuł: "NAGLE TRUP"
Autorka: Marta Kisiel

Wydawnictwo: MIĘTA
Data wydania: 18 maja 2022 r.

Gatunek: Komedia kryminalna
Liczba stron: 350





Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.

9 komentarzy:

  1. Jeśli będę miała okazję to na pewno zajrzę do tej książki, gdyż uwielbiam tego typu klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Twórczość tej autorki jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Twórczość tej autorki jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twórczość tej autorki jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też było pierwsze spotkanie z twórczością Pani Marty i już wiem że nie ostatnie.

      Usuń
  5. Muszę koniecznie się zabrać za twórczość autorki

    OdpowiedzUsuń
  6. Autorkę kojarzę, ale nie miałam jeszcze okazji poznać jej twórczości. Po tą pozycję sięgnę z dużą ciekawością. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger