sobota, maja 28, 2022

"Do zakopania jeden trup" Iwona Banach

 

    Książki Pani Iwony Banach już na stałe zawitały do mojej biblioteczki, ponieważ są jednymi z najlepszych typu komedia kryminalnych.

"Do zakopania jeden trup" to czwarty tom z bestsellerowej serii "z Trupem" w skład której wchodzą kolejno:

1. "Niedaleko pada trup od denata"

2. "Głodnemu trup na myśli"

3. "Gdzie diabeł nie może, tam trupa pośle.

4. "Do zakopania jeden trup"

Główną bohaterką tej komedii jest Emilia Gałązka, która czeka na koniec świata ale ten jak na nieszczęście nie nadchodzi. Odziedziczyła na dodatek spadek, a jest nim dworek, w którym mieści się ośrodek dla bogatych seniorek.

Emilia postanawia jednak sprzedać ten nabyte, ale na przeszkodzie stoi jeden warunek - musi spędzić tam trzy tygodnie jako pensjonariuszka. Jak się łatwo można domyślać, pomysł ten nie przypada jej do gustu, ale postanawia go wykonać. Główna bohaterka bardzo szybko przekona się, że nie trafiła do nudnego miejsca dla sędziwych staruszków, ale do pensjonatu dla bogatych starszych Pań, którym czas uprzyjemniają płatni podrywacze ser. Do tego wszystkiego nagle pojawia się trup, znika poprzednia właścicielka dworku, pod fontanną odnajduje się czaszka i zaczynają panoszyć się płaskoziemcy.

To dopiero początek tego wszystkiego, co zafundowała nam czytelnikom Iwona Banach w swojej kolejnej komedii kryminalnej. Były takie momenty, że śmiałam się na głos, a porada Mikołaja, jak traktować kobiety ubawiła mnie do łez, cyt.:

"Kiedyś czytał, że jeżeli kobieta warczy i nie daje się przytulić, należy się od niej odsunąć na bezpieczną odległość i z daleka rzucać w nią czekoladą."

Jeśli zatem lubicie sarkastyczne poczucie humory to ten kryminał jest z pewnością dla Was. Ja ubawiłam się i wiem, że z pewnością to nie jest ostatnie moje spotkanie z twórczością Pani Iwony Banach. 

Jest mi tym bardziej miło, iż książka "Do zakopania jeden trup" zaczęła mój weekend z TRUPEM :-)

Wydawnictwo Dragon, również zadbało w tej powieści o komfort czytania. Właściwa czcionka oraz odpowiednie marginesy sprawiły że książka praktycznie czyta się sama, a czytelnik może delektować się tą komedią kryminalną.

Polecam zdecydowanie.

Zaczytana Joana





Dziękuję Wydawnictwo DRAGON za zaufanie, 
natomiast Pani Iwona Banach za lekturę, która uprzyjemniła mi weekend

METRYCZKA


Tytuł: "Do zakopania jeden trup"
Autorka: Iwona Banach

Wydawnictwo: DRAGON
Data wydania: 23 marca 2022 r.

Gatunek: Komedia kryminalna
Liczba stron: 350


Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.


5 komentarzy:

  1. Muszę wreszcie dać szansę twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wreszcie dać szansę twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie klimaty, więc pewnie w przyszłości się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam tylko jedną książkę tej autorki, ale na tym nie poprzestanę. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger