środa, lutego 02, 2022

Saga rodzinna tom II "Ogniste serca" Ewa Popławska

 Saga rodzinna tom II "Ogniste serce" Ewa Popławska

    Zakończenie pierwszego tomu sagi rodzinnej autorstwa Ewy Popławskiej tak mnie zaskoczyło, że natychmiast zasiadłam do czytania drugiej części. Miałam to szczęście, że na rynku były już obie powieści.

   Powieść tę poznałam dzięki akcji promocyjnej wydawnictwa Oficynka i kiedy potwierdzili wysyłkę książki "Ogniste serca", zadbałam o ty, by jak najszybciej przeczytać jej pierwszą część. Wspominałam już o tym przy recenzji "Pod złą gwiazdą", którą znajdziecie TUTAJ.

Wzbogacona o wiedzę po lekturze pierwszego tomu, wiedziałam już mniej więcej czego mogę się spodziewać, ale to co zastałam ponownie mnie zaskoczyło. Już na pierwszych stronach autorka zdobyła moje serce, ponieważ fabułę powieści przeniosła na Pomorze, którego historię uwielbiam.

Saga rodzinna tom II "Ogniste serce" Ewa Popławska
Już na okładce czytelnik dowiaduje się, że, autorka powędrowała wraz z królem Janem III Sobieskie do Gdańska. Władca pragnie rozwiązać lokalne spory i zawrzeć sojusz ze Szwedami przeciwko Brandenburgii. Do Gdańska wraz z królem przyjeżdża jego zaufany chorąży Konrad Jezierski, który jest doskonale znany czytelnikom.
Jednocześnie poznajemy rodzinę Schulzów, którzy mieszkają we wsi Stare Szkoty, tuż pod Gdańskiem. Niestety Daniel Shulz to człowiek niegodziwy i niestety świadkiem jego okrutnych czynów, staje się dziesięcioletnia Ludwika. Dziewczynce zależy na tym, by za wszelką cenę chronić matkę i dlatego postanawia poprosić o pomoc chorążego Jezierskiego.
Dlaczego i jakim cudem dziewczynka z małej wsi,  zna tak wysoko postawionego szlachcica, by prosić go o wsparcie. 
To jedna z wciągających zagadek, którą przytaczam Wam na zachętę.

Lektura tej części tylko wzmocniła we mnie przekonanie, że oto na rynek wydawniczy wypływa wspaniała pisarka, która bardzo rzetelnie przygotowała się zanim zasiadła do pisania. Jestem pod ogromnym wrażeniem tego co wyczytałam w tej pasjonującej powieści. Przepełnia mnie pełen podziw dla autorki za jej dociekliwą pracę i niesamowity reaserch jaki wykonała. Powieść wzniosła się dzięki temu na wyżyny, a Ewa Popławska udoskonaliła swój kunszt literacki.
Zachowując realia historyczne, wplotła swoją wyjątkową opowieść obyczajową w autentyczne wydarzenia. 

Ponownie zastosowała zabieg z pierwszej części i wręcz plastycznie wmalowała wciągające wątki obyczajowe w wydarzenia historyczne ówczesnych czasów, jednocześnie przeplatając je scenami dramatycznymi, które wywoływały dreszczyk emocji. 
"Ogniste serca" to niezwykle wciągająca powieść historyczna, która pokazuje zarówno Gdańsk, jak i wydarzenia w najdrobniejszych szczegółach. Autorka bardzo obrazowo przedstawiła realia życia w XVII wieku i panujące wówczas zasady.

Podobnie jak w pierwszej części, tak i teraz składam pokłon dla wydawnictwa 
Oficynka, które stanęło na wysokości zadania i tę wyjątkową treść ubrało w równie godną szatę. Jeszcze piękniejsza okładka, ale jednocześnie spójna ze swoją  poprzedniczką co tworzy uroczą całość. Odpowiednia czcionka i właściwe marginesy sprawiły, że komfort z czytania był tak samo wzorowy.
Tak jak w pierwszej części, tak i tutaj pojawiła się słoniczek na końcu powieści, dzięki któremu z przyjemnością poznałam znaczenie wyrazów staropolszczyzny.

"Ognieste serca" to drugi tom sagi rodzinnej autorstwa Ewy Popławskiej, którą miałam zaszczyt poznać osobiście, ponieważ przyjechała do nas do Bookiecairni na spotkanie autorskie. O tym jeszcze będzie szerzej w lutym, zatem zaglądajcie do mnie.

Z ogromną przyjemnością stwierdzam, ze druga część sagi rodzinnej zaskoczyła mnie i spodobała mi się jeszcze bardziej niż pierwsza. Natomiast zakończenie "Ognistych serc" wręcz mną zawładnęło i wywołało 
odwrotne uczucia niż
u poprzedniczki. Nie mogę powiedzieć, ze to jest przysłowiowy happy and, ale mogę zapewnić, że z wrażenia przytuliłam książkę. Wywarło ono  na mnie duże wrażanie i wspaniałe uczucie, iż takie zakończenie zwiastuje kolejną część, a to zdecydowanie uradowało moje czytelnicze serce.

Najlepszą rekomendacją niech będzie fakt, że już odczuwam ogromną tęsknotę za bohaterami powieści "Ogniste serca", których zostawiłam na gdańskim wybrzeżu. Gwarantuję również, że kiedy tylko pojawi się statek z trzecią częścią tej sagi rodzinnej, to ja błyskawicznie do niego wsiadam i bez pytania wyruszę w kolejną podróż.
Polecam bardzo gorącą całą sagę rodzinną autorstwa Ewy Popławskie i gwarantuję niezwykłe emocje.

Pozdrawiam serdecznie
Zaczytana Joana

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa OFICYNKA

Saga rodzinna tom II "Ogniste serce" Ewa Popławska


METRYCZKA:

Tytuł: "Ogniste serce"
Seria: Saga rodzinna - tom II
Autor: Ewa Popławska

Gatunek: Powieść historyczna
Wydawnictwo: Oficynka
Data wydania: 29 lipca 2021

Liczba stron: 366
Moja ocena 8/10


Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.


3 komentarze:

  1. Ciekawa saga. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie rodzinne sagi. Czuję, że lektura tych książek mnie pochłonie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Planuję poznać tą sagę. Bardzo lubię ten typ literatury.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger