niedziela, lutego 13, 2022

"Na szczęście. Przewodnik po świadomym życiu na cały rok"


"Na szczęście. Przewodnik po świadomym życiu"
Karolina i Maciej Szaciłło

Uwielbiam książki w takim stylu, ponieważ inspirują do odkrywania wspaniałych rzeczy, które najczęściej są już w nas. Często jest tak, że potrzebujemy tylko impulsu 

CHCESZ BYĆ SZCZĘŚLIWY?
To udaj się w całoroczną podróż w głąb siebie, bo tam znajdziesz wszystko co niezbędne.


Każdy chce być szczęśliwy i dlatego Karolina wraz z Maciejem zapraszają czytelnika w swego rodzaju podróż na łamach tej książki. Książka podzielona jest na 12 rozdziałów i każdy nosi nazwę miesiąca w którym omawiany jest konkretny temat. Pierwszy rozdział zatem, to nic innego jak STYCZEŃ i wiele mówiący temat: "Cel, czyli TY". Każdy miesiąc to wyjątkowe wyzwanie i dlatego zdradzę Tobie ich tematy:
1. Styczeń: "Cel, czyli Ty"
2. Luty: " Kocham siebie"
3. Marzec: "Oczyszczenie
4. Kwiecień: "Energia"
5. Maj: "Oddech"
6. Czerwiec: "Akceptacja siebie"
7. Lipiec: "Obserwacja"
8. Sierpień: "Biorę odpowiedzialność"
9. Wrzesień: "Odżywianie intuicyjne"
10. Październik: "Wybaczanie"
11. Listopad: "Rozgrzej się"
12. Grudzień: "Dzielenie się"

Każdy z miesięcy jest podzielony na tygodnie, w których to wyznaczone są zadania do wykonania w obrębie obowiązującego miesięcznego tematu. Książka ma oczywiście miejsce na notatki do tych zadań, jak widać na zdjęciu, ale równie dobrze można prowadzić specjalny zeszyt przeznaczonych do swoich zapisków.

Autorzy pokazują czytelnikowi, jak pokochać samego siebie albo jak zmotywować się do
działania oraz dostrzec swoje mocne i słabe strony. Pokazują proste techniki relaksacyjne, oddechowe oraz oczyszczające zarówno ciało jak i umysł. Uczymy się również cierpliwości oraz dobrego odżywiania w rozdziale "MARZEC". 
W drodze do szczęście posługujemy się drobnymi codziennymi nawykami, ponieważ jak zauważają autorzy tej książki, zmiana życia nie musi być rewolucją, tylko spokojną ewolucją. My czytelnicy mamy bowiem poczuć się dobrze i bezpiecznie w swoim towarzystwie. Rozsmakowywać się w sobie.

Książka "Na szczęście" to jak sama nazwa wskazuje jest przewodnik po świadomym życiu na cały rok. Dlatego też może stanowić wyjątkowy prezent pod choinkę, by obdarowany mógł zacząć działać tuż po świętach z nadchodzącym nowym rokiem.
Wydawnictwo wykonało bowiem wyśmienitą robotę i dlatego książka będzie stanowiła nie tylko wyjątkowy, ale również wartościowy i piękny prezent. Okładka jest sztywna, połyskująca blaskiem, a w środku poradnik wzbogacony jest jeszcze o prześliczne grafiki oraz miejsca do notatek. 

Już nie raz tutaj polecałam poradniki, zatem pozwolę sobie przypomnieć moje spostrzeżenie. Pamiętajcie, że książki tego typu nie stanowią gotowej receptury na to co i jak masz zrobić. Poradniki są jedynie drogowskazem dla nas czytających.
Podobnie jest w przypadku tej książki, bowiem tutaj również musimy sami krok po kroku przejść przez zadania, aby samemu odnaleźć swoje własne szczęście.
Nie jest to łatwa ścieżka, ale czasami jest tak, że im trudniejszą drogę mamy do pokonani tym większa satysfakcja jest z jej pokonania.

Największą rekomendacją tej książki nich będzie fakt, iż uważam, że na szczęście książka "Na szczęście" trafiła w moje ręce.

Pozdrawiam

Zaczytana Joana

BOOKIECIARNIA



METRYCZKA:
Tytuł: "Na szczęście. Przewodnik po świadomym życiu na cały rok"
Autor: Karolina i Maciej Szaciłło

Gatunek: Poradnik

Wydawnictwo: Zwierciadło
Data wydania: 08 listopada 2017

Liczba stron: 255
Moja ocena 8/10


Z przyjemnością przeczytam Wasze opinie
na temat tej książki.
Jeśli jednak nie czytaliście jej jeszcze, to mam nadzieję, 
że moja opinia pomoże Wam w wyborze kolejnej lektury.





 

6 komentarzy:

  1. Książki tego typu jakoś nigdy mnie nie przekonywały. Również do tej mnie nie ciągnie - tym bardziej, że w domu mam sporo książek do przeczytania, które ciekawią mnie dużo bardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to odbywa się falami. Mam taki czas, że nie patrzę w ich kierunku, a chwilę później pojawia się coś co mnie przyciąga. :-)

      Usuń
  2. Czasami w tego typu poradnikach szukam właśnie drogowskazów. Ciekawa publikacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, mam dokładnie tak samo. Istotą poradników jest właśnie wskazywanie drogi a nie dyktowanie co mamy robić krok po kroku.

      Usuń
  3. Warto na pewno mieć pod ręką taki poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przyznaję ze ten sprawił mi przyjemność podczas czytania :-)

      Usuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger