wtorek, stycznia 04, 2022

Iwona Wilmowska seria "Prywatne śledztwo Agaty Brok"

Prywatne śledztwo Agaty Brok

To jest to co ja uwielbiam w tym wyzwaniu, poznaję autorki których wcześniej nie czytałam albo i nawet nie miałam ich w zasięgu. Spotkanie z twórczością Pani Iwony Wilmowskiej należy właśnie do moich kolejnych pierwszych razów.

Pierwsza część serii: "Prywatne śledztwo Agaty Brok" tak bardzo mnie wciągnęła, że połknęłam od razu dwie następne. 

Cała seria składa się z pięciu części:

1. "Nikt nie słucha starych ludzi"

2. "Gwiaździsta noc"

3. "Strata"

4. "Katastrofalny błąd"

5. "Dobry chłopak"


"Nikt nie słucha starych ludzi"

W pierwszej części czytelni poznaje oczywiście tytułową Agatę Bork, która na prośbę
swojego wujka Antoniego zaczyna bliżej przyglądać się niespodziewanej śmierci jego sąsiadki i przyjaciółki Leokadii. Wujek bowiem nie wierzy teorii postawionej przez policję, czyli samobójstwo.

Przez przypadek do śledztwa włącza się Agaty kolega z pracy Kermit, który okazuje się być przydatnym znawcą komputerów.

Wartka akcja i niespodziewane jej zwroty to jest to co ja najbardziej lubię w kryminałach. Do tego dochodzi jeszcze fabuła, która rozgrywa się na dwóch płaszczyznach czasowych, czyli kolejny mój ulubiony punkt w powieściach.

Błyskotliwa główna bohaterka, która nie boi się przeciwnośći losu, sprawiła że czas z "Nikt nie słucha starych ludzi" upłynął mi tak błyskawicznie, że natychmiast sięgnęłam po tom numer dwa.

"Gwiaździsta noc"

Agata Brok dziwnym zrządzeniem losu znowu staje w obliczu zagadki. Nowa pracowania firmy w której Agata pracuje, niespodziewanie ginie pod kołami samochodu. Wypadki niestety się zdążają, zatem nie to jest zadziwiające. Natomiast fakt że jeden ze świadków miał wrażenie iż kierowca tuż przed uderzeniem przyhamował, jakby chciał się upewnić że potrąci tą konkretną osobę już budzi pewne pytania.

Do tego dochodzą pewne tajemnic, które ciągną się już ćwierć wieku i ewidentnie domagają wyjaśnienia.

Jak Agata poradzi sobie z tą zagadką i jaki ona będzie miała wpływ na jej prywatne życie to oczywiście pozostawiam bez odpowiedzi.

Przyznaję, że z każdą kolejną przeczytaną częścią serii: "Prywatne śledztwo Agaty Brok", główna bohaterka coraz bardziej zdobywała moją sympatię. Pani Iwona Wilmoska zafundowała czytelnikom ciekawy kryminał z wątkiem romantycznym oraz wycieczką w przeszłość, bowiem w każdej części fabuła rozgrywa się w moich ulubionych dwóch płaszczyznach czasowych.

Akcja powieści w każdej przeczytanej przeze mnie części jest absolutnie wciągająca i sprawiła, że nie miałam ochoty odkładać książki tylko czytać do białego rana. Autorka zaskoczyła mnie wielokrotnie i sprawiła, że czytałam te powieści z ogromną przyjemnością. Bardzo ciekawa główna bohaterka z równie interesującymi postaciami drugoplanowymi, no i jak to w kryminałach bywa tajemnicza śmierć z równie tajemniczą przeszłością, złożyły się na wyśmienitą serię kryminalną.

Bardzo mnie ucieszył fakt, że kiedy odkryłam twórczość Pani Iwony Wilmoskiej to na rynku było już pięć części, po które sięgnęłam z przyjemnością. W tej chwili przeczytałam już trzy, a kolejne dwie zaraz zagoszczą w moich dłoniach.

Polecam zdecydowanie.

Zaczytana Joana

BOOKIECIARNIA


Książka brała udział w wyzwaniu "Czytelnicze imieniny" - TIWONA

6 komentarzy:

  1. Fantastyczna seria, która dała mi dużo radości. No i świetne recenzje, Joano. ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i potwierdzam, ja również zaczytywałam się :-)

      Usuń
  2. Już od dawna chcę poznać tę serię. Muszę to wreszcie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam dwie książki autorki i na pewno w końcu do nich zajrzę w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za treściwe odwiedziny :-)

Copyright © 2016 Epilog - zaczytana Joana , Blogger